اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وضعیت فوق العاده در مصر لغو شد

رئیس جمهور مصر شامگاه دوشنبه گفت که وضعیت فوق العاده در این کشور را که از چهار سال و نیم پیش به ادعای مبارزه با تروریسم اعلام کرده بود، لغو کرده است.

وضعیت فوق العاده در مصر لغو شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر شامگاه دوشنبه  از لغو وضعیت فوق العاده در این کشور خبر داد.

به گزارش موازین نیوز، السیسی در پستی در صفحه فیس بوک خود گفت: خوشحالم که آن لحظه‌ای را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم که همیشه با تلاش به دنبال آن بوده‌ایم. مصر به لطف مردم بزرگ و مردان وفادارش به واحه‌ای از امنیت و ثبات در منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: از این رو تصمیم گرفتم برای اولین بار پس از سال‌ها تمدید وضعیت فوق العاده در سراسر کشور را لغو کنم.
السیسی تاکید کرد: مردم مصر طی سال‌های گذشته با مشارکت صادقانه خود در همه تلاش‌ها برای توسعه و سازندگی، سازنده واقعی این تصمیم کنونی بوده اند.

وی ادامه داد: زمانی که این تصمیم را اعلام می‌کنم با کمال احترام و قدردانی از شهدای قهرمان خود یاد می کنم که بدون آنها به امنیت و ثبات نمی رسیدیم.

رئیس جمهور مصر وی در پایان این پست گفت:  ما با همدیگر و با یاری و حمایت دائمی خداوند به سوی ساختن جمهوری جدید حرکت می‌کنیم. زنده باد مصر.. زنده باد مصر.. زنده باد مصر.

مقامات مصر در پی حملات نهم آوریل ۲۰۱۷ (۲۰ فروردین سال ۱۳۹۶) به کلیساهای شهر اسکندریه و طنطا که مسئولیت آن را گروهک تروریستی داعش بر عهده گرفت، به مدت  سه ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند و از آن به بعد این وضعیت به بهانه مبارزه با تروریسم  تمدید می‌شد. نهادهای حقوق بشری بارها هشدار می‌دادند که اعلام وضعیت فوق العاده موجب پایمال شدن حق شهروندان در مصر شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول