اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف در نشست تهران درباره افغانستان، سخنرانی می‌کند

طبق اعلام سفارت روسیه در ایران، سفیر این کشور در نشست تهران درباره افغانستان شرکت می‌کند و همچنین وزیر خارجه روسیه نیز از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

لاوروف در نشست تهران درباره افغانستان، سخنرانی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در نشست وزیران کشورهای همسایه افغانستان که قرار است در ۲۷ اکتبر (چهارشنبه) در تهران برگزار شود، سخنرانی ویدئویی ارائه خواهد کرد. 

«ماکسیم سوسلوف» سخنگوی سفارت روسیه در تهران روز دوشنبه به خبرگزاری «تاس» گفت «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران، کشورش را در این نشست  نمایندگی خواهد کرد.

وی توضیح داد: در خصوص نشست افغانستان، همراه با سخنرانی لاوروف، سفیر روسیه نیز در آن حضور خواهد داشت. مقامات روسی [برای شرکت در این نشست] به تهران نمی‌آیند.»

پیشتر، «ضمیر کابلوف» نماینده ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه گفته بود که طرف روسی قصد دارد در این نشست شرکت کند.

به نوشته تاس، شرکت‌کنندگان در این نشست قصد دارند بر راه‌هایی برای کمک به تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان متمرکز شوند که شامل نمایندگان همه گروه‌های قومی باشد.

تهران روز چهارشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۰ میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان درباره تحولات این کشور خواهد بود.

خبرنگار فارس مطلع شد که در نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان شرکت می‌کنند. البته وزیر خارجه چین به صورت مجازی در این نشست شرکت خواهد کرد.

در نخستین نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان که ۱۷ شهریور ماه به صورت مجازی و به ریاست پاکستان برگزار شد، توافق شد که دور بعدی این نشست در تهران برگزار شود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این نشست از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات خود به منظور پیشبرد مذاکرات بین الافغانی خبر داده بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول