اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبح امروز، به مدت بیست‌وچهار ساعت در مناطق مرزی نوار غزه رزمایش نظامی برای جلوگیری از وقوع اتفاقات غافلگیرکننده برگزار می‌کند.

رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش نگرانی‌های تل‌آویو از احتمال وقوع تظاهرات گسترده در نوار غزه برای اعتراض به محاصره چندین ساله و وضعیت وخیمی که در این منطقه ایجاد شده، رژیم صهیونیستی در مرز غزه رزمایش نظامی برگزار می‌کند.

ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمرین "حمله جنوبی" برای بهبود آمادگی یگان غزه برای نبرد برگزار می‌شود. این رزمایش امروز در [مرز] نوار غزه آغاز و فردا صبح پایان می‌یابد».

در این بیانیه توضیح داده شده است: «در بخشی از این رزمایش، حرکت پرازدحام نیروهای امنیتی و خودروها مشاهده شده، پژواک انفجارها در منطقه شنیده می‌گردد و ایست‌های بازرسی در چندین محور در منطقه مرزی مستقر خواهند شد».

رژیم صهیونیستی درباره هدف این رزمایش ادعا کرد: «هدف از این رزمایش ارتقای آمادگی نیروهای ارتش اسرائیل برای دفاع در نوار غزه، نحوه به کارگیری درس های آموخته شده از عملیات محافظ دیوارها و تمرین نیروها در تعدادی از سناریوهای تهاجمی احتمالی گروه‌های غزه را بررسی می کند».

ارتش این رژیم برای عادی جلوه‌دادن این رزمایش و مشخص‌نشدن نگرانی آن از قدرت گروه‌های فلسطینی، مدعی شد این تمرین به عنوان بخشی از برنامه آموزشی سال ۲۰۲۱ از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

در پایان این بیانیه آمده است: «ارتش اسرائیل به طور مداوم برای آمادگی در مرز نوار غزه تلاش می‌کند و در عین حال ماموریت محافظت از ساکنان جنوب را انجام می‌دهد».

این در حالی است که هفته پیش مقاومت فلسطین در راستای آزمایش دقت و بُرد موشک‌ها با هدف توسعه توان نظامی خود، در چند نوبت موشک‌هایی را به سمت دریا شلیک کرد. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه با «محمد العمادی» رئیس کمیته قطری برای بازسازی نوار غزه، دیدار و درباره آخرین تماس‌های مربوط به تثبیت آتش‌بس، رفع محاصره غزه و پیآمدهای خطرناک تداوم محاصره گفت‌وگو کرد.

وی بر پایبندی گروه‌های فلسطینی بر ضرورت اجرای توافقات، بازگشایی گذرگاه‌ها و ارائه تسهیلات لازم در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

این دیدار در حالی است که رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های مالی اعطایی قطر به کارکنان غزه ممانعت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول