اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هواپیمای صهیونیستی در عربستان سعودی به زمین نشست

تنها یک روز پس از گزارش منابع عبری‌زبان درباره اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به اراضی اشغالی فلسطین، منابع صهیونیستی از هواپیمایی صهیونیستی در پایتخت عربستان سعودی خبر دادند.

هواپیمای صهیونیستی در عربستان سعودی به زمین نشست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عبری‌زبان، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از فرود یک هواپیمای صهیونیستی در عربستان سعودی خبر دادند.

«ایتای بلومنتال» خبرنگار حوزه هوایی شبکه عبری‌زبان «کان» در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با انتشار تصویری خبر داد که هواپیمای صهیونیستی (M-ABGG) در فرودگاه بین‌المللی ریاض فرود آمده است.

 

ایتال بلومنتال در این خصوص می‌گوید که این هواپیما متعلق به یک میلیادر صهیونیست بوده و پس از اندک زمانی توقف در امان به سمت عربستان سعودی پرواز کرده است.

برخی منابع خبری نیز عنوان کرده‌اند که این هواپیما تنها پنج دقیقه در فرودگاه امان توقف داشته و پس از آن به سوی ریاض حرکت کرده است.

«آوی اسکارف» سردبیر صفحه انگلیسی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز گزارش ایتای بلومنتال را تأیید کرد و از پرواز یک هواپیمای صهیونیستی به سمت عربستان سعودی خبر داد.

این در حالی است که مقامات عربستان سعودی هنوز به این اخبار واکنش نشان نداده‌اند و توضیحی در این خصوص ارائه نکرده‌اند.

 این گزارش پس از آن منتشر شده است که رسانه های صهیونستی، روز گذشته، خبر دادند که اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به فلسطین اشغالی روز دوشنبه عصر در فرودگاه بن گوریون به زمین خواهد نشست. 

 پایگاه خبری کان نیوز در این خصوص گزارش داد که این پرواز توسط شرکت هواپیمایی «جت ایرلاین» امارات انجام خواهد شد و مبدا پرواز ریاض پایتخت سعودی خواهد بود. 

عربستان سعودی سال گذشته در ادامه تلاش‌های خود به منظور هموار کردن مسیر برای عادی سازی روابط  با رژیم صهیونیستی، با عبور هواپیماهای این رژیم از حریم هوایی خود به مقصد امارات و بحرین موافقت کرده بود؛ اما از مبدا این کشور تا کنون پروازی به سرزمین‌های اشغالی انجام نشده بود.

این گزارش‌ها تنها چند هفته پس از تمجید «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از اقدامات رژیم صهیونیستی منتشر شده‌اند.

 روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» اخیر خبر داد وزیر امور خارجه عربستان سعودی یک روز پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ریاض روابط خود را با تل‌آویو عادی سازی خواهد کرد، گفته است: «اسرائیل به ثبات منطقه و حرکت به سوی صلح در منطقه کمک کرده است».

با این حال، وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اضافه کرده بود که عربستان سعودی یقین دارد که تنها راه دست‌یابی به ثبات کامل، حل و فصل مسئله فلسطین است و باید کشور فلسطین با پایتختی قدس تشکیل شود و این کشور خود دارای حاکمیت باشد.

 فیصل بن فرحان پیشتر در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در پاسخ به سؤالی درباره احتمال عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو گفته بود: «نمی‌دانم که این امر قریب‌الوقوع است یا خیر چراکه این مسئله تا حد زیادی به پیشرفت در روند صلح بستگی دارد».

وزیر خارجه سعودی همچنین تصریح کرده بود: «بنابراین گزینه عادی‌سازی روابط حتما بر روی میز مطرح است البته از سال ۲۰۰۲ تاکنون و تحت عنوان طرح صلح عربی شناخته می‌شود».

طرح صلح عربی که در اجلاس سران عرب در بیروت، پایتخت لبنان در مارس ۲۰۰۲ توسط همه کشورهای عضو تصویب شد، شامل مقرراتی است که از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جلوگیری می‌کند  تا زمانی که تل‌آویو به بازپس‌دهی حقوق فلسطینی‌ها بر اساس قطعنامه‌های بین المللی متعهد نباشد و از خاک کشورهای عربی که در سال ۱۹۶۷ اشغال کرده عقب نشینی نکرده باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول