اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

مقام امنیتی باکو: برخی‌ها دنبال برهم زدن ثبات منطقه هستند

«رامیل اسوبوف» دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان روز سه شنبه (امروز) در یک سخنرانی در باکو اعلام کرد، «برخی نیروها» در تلاش برای برهم زدن ثبات منطقه هستند.

مقام امنیتی باکو: برخی‌ها دنبال برهم زدن ثبات منطقه هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد جمهوری آذربایجان ضمن تمجید از مواضع داخلی و خارجی رئیس‌جمهور این کشور، درباره تلاش «برخی نیروها» برای برهم زدن ثبات منطقه هشدار داد.

منابع رسانه‌ای در جمهوری آذربایجان، گزارشی درباره سخنان روز سه شنبه (امروز) رامیل اوسوبوف دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری «ترند»، این مقام ارشد امنیتی جمهوری آذربایجان در یک سخنرانی در باکو به تعریف و تمجید از سیاست‌های داخلی و خارجی الهام علی اف پرداخت.

به گفته دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان، به لطف سیاست خارجی و داخلی موفقی که توسط الهام علی اف رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوای این دنبال می‌شود، جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور با ثبات در جهان شناخته شده است و همین عامل زمینه توسعه همه جانبه همه حوزه‌ها را ایجاد کرد.

به روایت رامیل اسوبوف، «در حال حاضر بدون مشارکت مستقیم (جمهوری) آذربایجان، اجرای پروژه‌های حمل و نقل، لجستیک و طرح‌های بزرگ انرژی در سطح بین‌المللی و اتخاذ تصمیمات مهم سیاسی غیرممکن است».

دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان تصریح کرد: «اخیراً به ویژه پس از پیروزی (جمهوری) آذربایجان در جنگ دوم قره باغ، برخی نیروها مجدداً با اجرای نقشه‌های موذیانه خود و دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز مختلف سعی در برهم زدن ثبات منطقه دارند».

اسوبوف به مبارزه موثر مشترک سرویس‌های اطلاعاتی و سازمان‌های انتظامی جمهوری آذربایجان با این تهدیدات تاکید کرد و گفت که اقدامات لازم برای افزایش پتانسیل نظامی و توان دفاعی کشور در حال انجام است.

این مقام ارشد جمهوری آذربایجان در سخنرانی خود توضیحی درباره اینکه منظور از «برخی نیروها» چیست، ارائه نداد.

اظهارات دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان در شرایطی مطرح شده که تنش‌ها در منطقه به ویژه بین این کشور و ارمنستان همچنان خبرساز است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری روسیه و توافق آتش‌بس، پایان یافت.

به رغم آتش‌بس، اختلافات باکو و ایروان و اتهام زنی دو طرف درباره پایبندی به این توافق و چالش‌ها در خصوص مسائلی از قبیل ترسیم مرز و ایجاد شرایط لازم جهت امضای معاهده صلح همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول