اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عدم سواد حرکتی، ورزش قهرمانی را با خطر مواجه می‌کند

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزان تا ۱۱ سالگی سواد حرکتی را فرا نگیرند، در آینده ورزش همگانی نخواهیم داشت و ورزش قهرمانی در خطر خواهد بود.

عدم سواد حرکتی، ورزش قهرمانی را با خطر مواجه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در آیین افتتاح طرح ملی سواد حرکتی در شهرری اظهار کرد: طبق آموزه‌های سند تحول بنیادین باید شایستگی‌های پایه دانش آموزان را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف ما ارائه خدمت به ۱۵ میلیون دانش آموز است افزود: پروژه‌های متعدد مدرسه‌محور با قابلیت اجرا در مدرسه و جایی که مخاطب قرار دارد آغاز شد و در واقع برای اجرای طرح سواد حرکتی به سمت مدارس رفتیم. 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حیات پویا، ورزش صبحگاهی، معلم یار، انجمن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، طرح کوچ و سواد حرکتی از جمله طرح‌های آموزش و پرورش است که همگی با هماهنگی درونی و با یک منطق ویژه مخاطب‌شناسانه به دانش آموز اجرا می‌شود.

حمیدی با اشاره به بسته تحولی سواد حرکتی بیان کرد: در نظام تعلیم و تربیت سواد خواندن و نوشتن را داریم که به مراتب منجر به سوادآموزی می‌شود اما الفبای سواد حرکتی شامل دویدن، پریدن، چرخیدن، توازن و غیره است که فقط به وسیله حرکت می‌شود ارتقا می‌یابد. 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر سواد حرکتی به دلایل مختلف ازجمله زندگی ماشینی شکل نگیرد و کودکان تا ۱۱ سالگی با سواد حرکتی انس نگیرند، در آینده ورزش همگانی نخواهیم داشت و ورزش قهرمانی در خطر خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برای تقویت افراد باید از پایه شروع کنیم و در این راستا شهرداری‌ها باید در محلات سواد حرکتی را آموزش دهد و آموزش و پرورش در مدارس فعال باشد و خانواده‌ها نیز آگاه شوند زیرا ناتوانی حرکتی باعث بروز سونامی بیماری‌های غیرواگیر و مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: ما تربیت بدنی را به عنوان مقوله‌ای از مبحث تربیت می‌بینیم که اساس تحول سند بنیادین است. در تربیت بدنی تربیت ایجاد می‌شود و کودک یاد میگیرد که در زمین و زمان بازی مهارت‌های اجتماعی را ارتقا دهد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول