اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

افتتاح کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی

جلسه فراکسیون راهبردی مجلس با موضوع بررسی و بیان مشکلات وارایه راهکار در حوزه علم و فناوری های نوین با حضور مسولان وزارتخانه های ارتباطات و صمت، شرکت های مطرح بخش خصوصی، اعضای فراکسیون و جمعی از نخبگان این حوزه، عصر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

افتتاح کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزارس فارس، جلسه فراکسیون راهبردی مجلس با موضوع بررسی و بیان مشکلات وارایه راهکار در حوزه علم و فناوری های نوین با حضور مسولان وزارتخانه های ارتباطات و صمت، شرکت های مطرح بخش خصوصی، اعضای فراکسیون و جمعی از نخبگان این حوزه، عصر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

طی این جلسه کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ذیل فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی افتتاح شد تا مشکلات و موانع موجود در فضای ICT که به حوزه قانونگذاری مرتبط است، مورد پیگیری قرار گیرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ریاست این فراکسیون را برعهده دارد و ریاست کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی هم برعهده سهیل یحیی زاده خواهد بود.

در مراسم امروز نمایندگان اغلب بازیگران خصوصی و دولتی حوزه ICT کشور و نمایندگان کسب و کارهای خرد و کلان در این حوزه حضور داشتند. از جمله نماینده نیروهای مسلح، نماینده بانک مرکزی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، نماینده شورای عالی انفورماتیک، نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عضو هیات مدیره ایرانسل، رئیس سندیکای صنعت مخابرات، نماینده همراه اول، نماینده وزارت صمت، نماینده انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و نماینده مخابرات و بسیاری دیگر از نمایندگان بخش خصوصی که در این جلسه حضور داشتند.

در جلسه امروز حاضران از بخش خصوصی و دولتی نکات مورد نظر خود را بیان کردند و قرار شد که پیشنهادات خود برای اصلاح مشکلات بیان شده  را به کمیته ارایه دهند تا توسط این کمیته به طرح‌های کارشناسی تبدیل شده و در دستور کار مجلس قرار گیرد. 

مهم ترین دلیل تشکیل کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات در این فراکسیون، شنیدن مسائل و مشکلات و موانعی است که بازیگران این حوزه با آنها روبه رو هستند و دریافت پیشنهادهای آنها برای اصلاح قوانین و مقررات از طریق مجس است. 

از جمله مهم ترین مسائلی که قرار است در این کمیته بررسی شود، رسیدگی به وضعیت شبکه ارتباطی کشور در حوزه ثابت و سیار کشور، پرداخت الکترونیکی، VODها، پست، نظام صنفی رایانه‌ ای، فیبر و اینترنت، دیتاسنتر و اقتصاد دیجیتال است و رسیدگی به موضوعات مهم در این حوزه ها ایده شکل گیری این کمیته را کلید زده است.

شبنم ملاباقری کنجانی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول