اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افراد فاقد بیمه در شهرضا، تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند

مدیر بیمه سلامت شهرضا گفت: افرادی که سکونت دائم در شهر شهرضا داشته و فاقد پوشش بیمه درمانی هستند، می‌توانند با مراجعه به اداره بیمه سلامت به شکل خانوار و رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار بگیرند.

افراد فاقد بیمه در شهرضا، تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند

سید مجتبی صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی و سایر اقشار (بیمه شدگان کمیته امداد) در سطح شهرستان شهرضا آغاز شد.

مدیر بیمه سلامت شهرضا افزود: این طرح بر اساس اجرای قانون بودجه و قانون پنج ساله ششم شروع شده و ماحصل آن پوشش کامل بسته خدمات سلامت برای اقشار آسیب‌پذیر و کاهش پرداخت از جیب مردم و مدیریت هزینه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بسته خدمات سلامت شامل ویزیت پایه جمعیت در ۶ ماه و نسخه‌نویسی، نسخه‌پیچی و ارجاع الکترونیک و شناسایی ۲ بیماری دیابت و فشارخون و سایر خدمات بالینی در مطب به همراه تشکیل پرونده سلامت و ثبت در سامانه است، گفت: جمعیت مورد نظر در شیوه‌نامه شامل جمعیت سایر اقشار و صندوق بیمه سلامت همگانی است که در شهرستان شهرضا جمعیت بالغ بر ۱۵ هزار نفر را شامل می‌شود.

صالح بیان کرد: از اهداف پزشک خانواده دسترسی آسان و افزایش کیفیت خدمات و مدیریت منابع است و خصوصیت آن شخص‌محوری است بدین معنا که وقت بیشتری برای بیمار و مراقبت بیشتر از لحاظ سلامت برای بیمه شده انجام می‌شود.

مدیر بیمه سلامت شهرضا با بیان اینکه فرایند انجام این طرح در شهرستان شهرضا با عقد قرارداد با پزشکان عمومی مطب‌دار در سطح شهرستان در حال انجام است، عنوان کرد: افرادی که سکونت دائم در شهر شهرضا داشته و فاقد پوشش بیمه درمانی هستند، می‌توانند با مراجعه به اداره بیمه سلامت به شکل خانوار و رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته و از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص مانند هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، دیالیز و ام اس می‌توانند به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

صالح خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می‌‎توانند با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی غیرحضوری بیمه سلامت به نشانی http//eservices.ihio.gov.ir/esc نسبت به مشاهده اطلاعات هویتی، ویرایش اطلاعات، تغییر عکس، تمدید اعتبار، مشاهده کلیه نسخ تجویزی، سوابق بیمه‌ای و سایر امکانات این سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول