اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خرید بازی رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مادر

رئیس پلیس فتا هرمزگان از کشف پرونده با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب خبر داد و گفت: متهم در قبال خرید اکانت یا شارژ بازی های رایانه ای اقدام به تخلیه کارت بانکی مادرش کرده بود.

خرید بازی رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مادر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان بهمنی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با انجام اقدامات تخصصی پلیسی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه دربازجویی اولیه انجام ‌شده مشخص شد متهم فرزند شاکی است و با استفاده از اطلاعات حساب و به صورت غیرمجاز اقدام به خرید بازی اینترنتی کرده، اظهارداشت: در ابتدا متهم منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود.

این مسئول انتظامی استان تصریح کرد: تراکنش هایی که مستقیما با سیم کارت خود وی که در اختیار فرزندش بوده صورت گرفته و فرزند شاکی از کارت بانکی مادرش با فعال نمودن رمز دوم و رمز پویا برای انجام بازی های آنلاین و خرید بازی استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه والدین باید ضمن آشنایی با نحوه استفاده از تکنولوژی روز، همگام با فرزندان خود حرکت کرده و از آنها عقب نمانند در غیر اینصورت نمی توانند همگام با تکنولوژی در تربیت فرزندان خود موفق شوند، خاطر نشان کرد: والدین دقت نظر داشته باشند که از در اختیار قرار دادن کارت بانکی اصلی خود به فرزندانشان خودداری نمایند و جهت انجام مخارج روزانه، کارت به خصوصی با یک سقف مشخص در اختیار آنان قرار دهند.

سرگرد احسان بهمنی در پایان گفت: کاربران درصورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول