اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

باید 50 هزار گروه دانش بنیان در بسیج تشکیل شود

مسئول بسیج ستاد کل نیروهای مسلح گفت: براساس سند راهبردی بسیج باید 50 هزار گروه دانش‌بنیان در بسیج تشکیل شود.

باید 50 هزار گروه دانش بنیان در بسیج تشکیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دومین نشست بررسی طرح پیشنهادی احیای جهاد سازندگی در دولت سیزدهم از نگاه فعالان و صاحب‌نظران جهادی و با حضور دبیران مجمع جهادی استان‌های کشور امروز در محل بسیج اقشار برگزار شد.

در این نشست مسئول بسیج ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: براساس سند راهبردی بسیج باید 50 هزار گروه دانش‌بنیان در بسیج تشکیل شود.

سردار اسدالله بادفر همچنین گفت: تفکر جهادی و انقلابی در همه ارکان کشور از جمله رئیس جمهور و دولت می‌تواند کارگشا باشد و این تفکر نیازی به ایجاد تشکل ندارد.

وی تأکید کرد: بسیج سازندگی یک تشکل مردمی هوشمند و هدف‌دار است که کارهای مستمر انجام می‌دهد. 

مسئول بسیج ستادکل نیروهای مسلح  گفت: در حال حاضر 40 هزار گروه جهادی در کشور هستند که اگر جهاد سازندگی هم احیا شود، نباید اینها را کنار بگذاریم. گروه‌های جهادی ارتباط خوبی با بسیج دارند و ما دنبال تضعیف گروه‌های جهادی نیستیم. امروز هم دولت بسیجی و انقلابی و هم بسیجی جهادی و انقلابی لازم است و کشور تشنه خدمات جهادی است.

وی افزود: در گروه‌های جهادی از اقشار مختلف شامل استاد، مهندس، دکتر، پرفسور، مردم عادی و اقشار مختلف حضور دارند و بهترین راهکار تقویت گروه‌های جهادی است و باید به جایی برسیم که عامه مردم در قالب گروه‌های جهادی مردمی به کشور خدمت کنند. 

مسئول بسیج ستادکل نیروهای مسلح گفت: گروه‌های جهادی باید مطالبه‌گر باشد، در حال حاضر 5 هزار کارگاه و صنعت معطل در کشور وجود دارد که باید با همت گروه‌های جهادی و مطالبه از مسئولان کشور این کارگاهها احیا شوند.

به گفته سردار بادفر قرارگاه بزرگ امام حسن(ع) برای کارهای بزرگ و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای سازندگی منطقه‌ای در سطح استان‌ها کار می‌کنند، اما بسیج سازندگی محدود به یک منطقه و استان نیست و گروه‌های جهادی در همه کشور خدماتی به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: هدف از تشکیل گروه‌های جهادی فقط ساخت و ساز نیست، بلکه هدف اصلی ساختن خود افرادی است که در گروه‌های جهادی حضور پیدا می‌کنند. وقتی یک دانشجو به صورت داوطلب در گروه‌ جهادی حاضر می‌شود و محرومیت را از نزدیک می‌بیند در مرحله اول خودش ساخته می‌شود و به فکر مردم می‌افتد، در مرحله بعدی خدماتی به صورت جهادی به مردم ارائه می‌کند.

به گفته مسئول بسیج ستادکل نیروهای مسلح، باید گروه‌های جهادی مطالبه‌گر باشند و از مسئولان در راستای حل مسائل مناطق محروم مطالبه‌گری کنند. 

سردار بادفر اظهار داشت: در گروه‌های جهادی کسانی که می‌خواهند کار حرفه‌ای انجام دهند، می‌توانند در قالب گروه‌های دانش‌بنیان قرار گیرند و به تدریج پروژه‌های دانش‌بنیان را در دست بگیرند، اما سایر گروه‌های جهادی همچنان در خدمت مناطق محروم و به صورت مردمی باقی می‌مانند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول