اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تصویر ناسا از خورشید به شکل یک کدو تنبل درخشان

اداره کل ملی هوانوردی و فضا ایالات متحده آمریکا، شب گذشته تصویری از خورشید منتشر کرده که به شکل یک کدو تنبل درخشان دیده می‌شود.

تصویر ناسا از خورشید به شکل یک کدو تنبل درخشان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، اداره کل ملی هوانوردی و فضا ایالات متحده آمریکا، ناسا، شب گذشته تصویری از خورشید منتشر کرده که به شکل یک کدو تنبل درخشان دیده می‌شود.

در ۸ اکتبر ۲۰۱۴، مناطق فعال خورشید ما به آن ظاهر یک فانوس  را دادند و در چنین موقعیتی این عکس تهیه شد؛ این تصویر ترکیبی از نور ۱۷۱ و ۱۹۳ آنگستروم است که توسط رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید گرفته شده است.

رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید، از سال ۲۰۱۰ میلادی توسط ناسا مأموریت رصد خورشید را بر عهده دارد. این تلسکوپ که با وزن کلی زمان پرتاب ۳۱۰۰ کیلوگرمی توسط موشک اتلس ۵ از ایستگاه کاناورال در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۰ به فضا پرتاب شد بخشی از برنامه‌ای با عنوان زندگی با یک ستاره است و هدف از این برنامه افزایش درک علمی از جنبه‌هایی از سامانه خورشید-زمین است که به طور مستقیم زندگی و جوامع را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول