اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزیر بهداشت: ما طبیبیم نه صنتعگر و تاجر/ پزشکان در بحران کرونا در جنگ نابرابر قرار گرفتند

وزیر بهداشت گفت: ما طبیبیم، نه صنتعگریم، نه تاجر و نه سیاستمدار، باید قدر خود را بدانیم ما طبییم به آن صفت الهی، نمی توانیم درمان مردم را معطل و به تأخیر بیاندازیم و باید برای جان مردم تلاش کنیم.

وزیر بهداشت: ما طبیبیم نه صنتعگر و تاجر/ پزشکان در بحران کرونا در جنگ نابرابر قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان نظام پزشکی گفت:  ما قدردان تمامی تلاش‌های همکاران در سازمان نظام پزشکی هستیم،  حقیقتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی جوانان نظام سلامت باید تلاش خود رو دو چندان می کردند تا عقب افتادگی‌های پیشین و کاستی‌هه را جبران کنند.

وی ادامه داد: در طول این چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، پزشکان و کادر سلامت تلاش‌های بسیاری کردند اما در دو سال اخیر این تلاش‌ها بسیار بوده و پزشکان ما در یک جنگ نابرابر قرار گرفتند. تصاویر شهدای پزشکی امروز در جامعه همان تلاشی است که همکاران ما برای سلامتی مردم کردند
 و این گونه بود که جامعه پزشکی خود را برای نجات مردم به آب و آتش زد تا مردم آسیب کمتری ببینند.

وزیر بهداشت افزود:  آن زمانی که دیگران از کرونا هراس داشتند و در خانه ماندند، این پزشکان ما بودند که با تمام جان و دل برای بقای سلامت مردم کار کنند و تلاش کردند. ما طبیبیم، نه صنتعگریم، نه تاجر و نه سیاستمدار، باید قدر خود را بدانیم ما طبییم به آن صفت الهی، نمی توانیم درمان مردم را  معطل و به تأخیر بیاندازیم  و باید برای جان مردم تلاش کنیم. ما سوگند خورده ایم بیماران را درمان کنیم.

عین اللهی در مورد برنامه های وزرات بهداشت در دولت جدید گفت: نظام ارجاع، پرونده الکترونیک، بیمه همگانی و اهمیت به جمعیت سالمند تهدیدی برای جامعه است و با مشارکت مجلس می توان آن را رفع کرد، اصلاح سبک زندگی، توجه به کیفیت و خودکفایی در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی، اهمیت به ارائه مقاله های علمی و کاربردی ، ایجاد پارک های علمی فناوری و توجه به شرکت های دانش بنیان از اصلی ترین برنامه های ما است که بعضا با همکاری مجلس عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما تمام زمینه های آموزش مترقی در کشور را داریم و هیچ مشکلی در دانشگاه های علوم پزشکی نیست؛  و مشکل اصلی ما امروز در مدیریت آموزشی است و با برنامه تحول در آموزش مرتفع خواهد شد؛ از تمام ظرفیتمان در تربیت نوابغ برای همه اعصار بهره مند خواهیم شد.

وزیر بهداشت گفت: حس بشردوستی یکی از اصلی ترین ویژگی های یک پزشک است و به ویژه در مناطق محروم باید حتما مورد توجه قرار بگیرد و معتقدیم همه مردم باید در اقصی نقاط کشور از خدمات یکسان بهداشت و درمان بهره مند شوند.

وی گفت: امیدوارم دکتر رییس زاده با تشریک مساعی همکاران و بهره گیری از همه توان علمی با هدف افزایش کیفیت و ارتقای خدمات بهداشتی مردم گام بردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول