اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر سعودی در تلاش برای صف‌بندی در انتخابات لبنان: سمیر جعجع متحد اول ماست

به نوشته یک روزنامه لبنانی، سفیر سعودی در دیداری با سران احزاب لبنان از آنها خواسته از لیست‌های حزب القوات‌البنانیه به ریاست «سمیر جعجع» در انتخابات آینده حمایت کنند.

سفیر سعودی در تلاش برای صف‌بندی در انتخابات لبنان: سمیر جعجع متحد اول ماست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الاخبار» در گزارشی نوشت، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان در مقر اقامت خود از «کلیدهای انتخاباتی» لبنان بویژه عشایر عربی استقبال کرد.

کلیدهای انتخاباتی همان سران احزاب و گروه‌های مختلف لبنانی هستند که مسؤولیت مدیریت قطار انتخابات برای متقاعد کردن رأی‌دهندگان را بر عهده می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، البخاری در دیدار مذکور از میهمانان خود خواست از لیست‌های «القوات اللبنانیه» در انتخابات آتی لبنان حمایت کنند.

الاخبار افزود، وی تأکید کرد که «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات اللبنانیه متحد اول سعودی است و ریاض در انتخابات آینده از وی حمایت خواهد کرد.

البخاری در این دیدار به موضع سعودی در خصوص جریان حزب المستقبل به عنوان متحد قدیمی ریاض در لبنان گریزی نزده است.

اخیرا، پارلمان لبنان، با برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ۲۷ مارس آتی ( ۷ فروردین ۱۴۰۱) موافقت کرد.

نظام لبنان، پارلمانی است و نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور از دل این پارلمان بیرون می آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷)برگزار شد.

سمیر جعجع اخیرا در حادثه الطیونه بیروت نقشی اساسی داشت و به خاطر این موضوع احضار شد (جزئیات بیشتر).

در این حادثه، هواداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به خیابان‌ها آمده‌ بودند و به شکل مسالمت‌آمیز تجمع خود را شکل دادند که به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند. نیروهای امنیتی لبنان تاکنون ۱۹ نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند، ۱۷ تن از آن‌ها لبنانی و دو تن دیگر از اتباع سوریه هستند. این تیراندازی‌ها، هفت شهید و شصت مجروح در پی داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول