اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

سرعت پیری جمعیت در کشور بسیار بالاست

یک پژوهشگر حوزه‌ جمعیت گفت: سرعت پیری جمعیت در ایران بسیار بالاست و اگر فکری برای این موضوع نشود؛ اثرات پیری جمعیت تا چند سال آینده در جامعه نمایان خواهد‌شد.

سرعت پیری جمعیت در کشور بسیار بالاست

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، زهرا موحدی نیا پژوهشگر حوزه‌ جمعیت، در میزگرد اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در رابطه با تفاوت بحران جمعیت در ایران با سایرکشور ها، گفت: سرعت پیری جمعیت در ایران بسیار بالاست. اگر فکری برای این موضوع نشود؛ اثرات پیری جمعیت تا چند سال آینده در جامعه نمایان خواهد‌شد.

وی افزود: از آنجایی که کشور ما قبل از رسیدن به شکوفایی اقتصادی، درحال پیر شدن‌است؛ ما زیرساخت‌های لازم برای پیری، مانند صندوق‌های بازنشستگی و خدمات بهداشتی درمانی را نداریم. از این رو اگر چاره‌ای برای این بحران نیاندیشیم دچار فاجعه‌های انسانی خواهیم شد.

موحدی‌نیا با اشاره به آرمان‌های انقلاب، گفت: آرمان‌های کشور ما بسیار والاتر از سایر کشورها است. کشورهایی که اکنون دچار بحران جمعیت هستند آرمانهای ما را ندارند؛ اما ما باید دارای جمعیت جوان و پویا باشیم.

موحدی نیا گفت: کشور ما به دلایل قومی، فرهنگی و نبود زیرساخت‌های لازم، برای ورود جمعیت، قادر به وارد کردن جمعیت نیست. درحالی‌که سایرکشورهای توسعه یافته قادر به ورود جمعیت هستند.

وی با اشاره به اهمیت جمعیت از نظر اجتماعی گفت: امروز بحران جمعیت یک بحران کاملا جدی است و متأسفانه ازسوی مسئولین ذی‌ربط توجهی به این مسئله نمی‌شود.  هم‌چنین باید در نظر داشت که جمعیت کشور برای قدرت اقتصادی، نظامی و امنیتی کشور بسیارمهم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول