اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عباسی نخستین ابلاغیه خود را صادر کرد/برخورد با رانت و فساد اداری خط قرمز استاندار جدید گیلان

استاندار جدید گیلان در مراسم معارفه خود نخستین دستور خود را به معاون اقتصادی استانداری و ریاست اقتصاد و دارایی استانداری به منظور راه‌اندازی سامانه مجوزها و سرمایه‌گذاری ابلاغ کرد.

عباسی نخستین ابلاغیه خود را صادر کرد/برخورد با رانت و فساد اداری خط قرمز استاندار جدید گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار پیشین و جدید در سالن غدیر استانداری با اشاره به نخستین برنامه خود اظهار کرد: بنده نخستین ابلاغیه خود را به معاون اقتصادی استانداری و ریاست اقتصاد و دارایی به منظور تکمیل و راه‌اندازی سامانه مجوزها و سرمایه‌گذاری ابلاغ می‌کنم. 

وی درباره نگاه به مسؤولیت در برابر مردم را که تقاضامند بوده و سؤال می‌پرسند، افزود: مسؤول بودن به معنای خدمتگزاری است و باید آن‌چه به ما محول شده با پاسخگویی درست و به موقع به مردم رضایت عمومی را به ارمغان آوریم. 

استاندار گیلان خدمتگزاری را اقدامی جهادی برای امیدوار کردن مردم و مأیوس کردن دشمنان با اهمیت دانست و گفت: باید از ظرفیت و توانمندی‌های گیلان برای مردم استفاده کنیم، مردمی که ریشه در تمدن چند هزارساله دارند و در تمام برهه‌ها، خوب درخشیدند و پایه گذار حکومت شیعی بودند و در کارنامه خود دلاور مردی مانند میرزا کوچک خانی که در برابر جریان استکبار برای نخستین بار ایستاد. 

عباسی با بیان اینکه مهندس انصاری، استاندار فقید و شهید گیلان اسوه و الگوی تمامی مدیران گیلانی هستند، افزود: در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص در بخش زیرساخت‌ها دچار کمبودهایی هستیم و غبار محرومیت هنوز بر چهره گیلان نمایان است. 

وی با اذعان به اینکه متأسفانه گیلان در حوزه فساد در رتبه‌های اول تا پنجم  قرار دارد، بیان کرد: خط قرمز مدیران بحث فساد اداری است، با خودکار قرمز اسامی مدیرانی که در ادارات دچار فساد مالی، رانت‌خواری و رفیق بازی هستند اعلام خواهد شد، چرا که این امر مورد تأکید مکرر رئیس جمهور محترم نیز است. 

استاندار گیلان با تأکید بر وفای به عهد مدیران گفت: ضرورت مشورت با صاحب نظران، دانشگاهیان و به ویژه جوانان نخبه از اولویت‌های کاری و وظیفه خود می‌دانم. 

عباسی با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان باید استفاده شود، افزود: مردم گیلان با داشتن مواهب بسیار خدادادی گاهاََ زیر خط فقر هستند و این امر پذیرفتنی نیست. 

وی با تأکید بر رشد و توسعه محصولات استراتژیک گیلان از جمله بادام زمینی، نوغان، زیتون، چای، برنج و محصولات باغی تصریح کرد: ما محصولات کشاورزی زیادی داریم اما باز سطح زندگی مردم مساعد نیست، قیمت برگ سبز چای باید در مراکز تولید تعیین شود نه پشت درهای بسته و نه اینکه در تهران دراین‌باره تصمیم‌گیری شود. 

استاندار گیلان تکمیلراه آهن گیلان و کریدور شمال به جنوب را مرد تأکید قرار داد و گفت: حق استان ما و از مطالبات مردم و مسؤولان است که به نُرم کشوری برسیم، پروژه‌ها باید تکمیل شده و به نتیجه برسد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول