اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«انجمن ملی سلاح» در آمریکا هک شد

یک گروه هکری، سیزده فایل مرتبط یکی از بزرگترین لابی‌های سلاح در آمریکا را هک و در «دارک وب» منتشر کردند.

«انجمن ملی سلاح» در آمریکا هک شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروه باج‌‌افزار سیزده فایل مربوط به یکی از بزرگترین لابی‌های سلاح در ایالات متحده موسوم به «انجمن ملی سلاح» (NRA) را در «دارک وب» قرار داد.

شبکه «ان بی سی» آمریکا به نقل از کارشناسان مدعی شد که یک گروه از مجرمان سایبری روس با هک شبکه‌های مربوط به انجمن ملی سلاح در آمریکا، فایل‌های مربوط به این انجمن را در دارک وب قرار دادند.

طبق این گزارش، گروه هکری موسوم به «غم» (Grief) روز چهارشنبه سیزده فایل لابی سلاح در آمریکا را بر روی وب‌سایت خود قرار دادند و مدعی شدند که «انجمن ملی سلاح» را هک کرده‌اند و تهدید کردند در صورتیکه پولی دریافت نکنند، فایل‌های بیشتری را منتشر خواهند کرد.

این گروه از هکرها هیچ‌ اشاره‌ای به مبلغی که برای خودداری از افشای اطلاعات بیشتر خواهان هستند، نکردند.

طبق گزارش شبکه ان بی سی، در حالیکه پرداخت به هر هکر باج افزار یک خطر محسوب می‌شود اما گروه هکری «غم» بسیار متقلب و حرفه‌ای است و کارشناسان امنیت سایبری بر این باورند که «غم» در حقیقت یک تلاش گروهی از مجرمان سایبری روس است که تغییر نام داده‌اند و پیش از این تحت عنوان «سپاه شیطان» (Evil Group) که هم‌اکنون تحت تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا است، فعالیت می‌کردند.

انجمن ملی سلاح آمریکا به درخواست خبرنگاران برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است و تنها با انتشار توییتی اعلام کردند که درباره موضوعات مربوط به امنیت فیزیکی یا الکترونیکی اظهارنظر نمی‌کنند و این سازمان «اقدامات فوق‌العاده‌ای را برای حفاظت از اطلاعات مربوط به اعضا، حامیان مالی و اقدامات خود انجام می‌دهد».

طبق این گزارش، اغلب فایل‌های مربوط به انجمن ملی سلاح که منتشر شده و شبکه ان بی سی آن‌ها را مشاهده کرده مربوط به کمک‌های مالی به انجمن ملی سلاح در آمریکا می‌شود.

این خبر در حالی منتشر شده که روز دوشنبه هفته جاری (سوم آبان ماه) ، شرکت فناوری «مایکروسافت» از وقوع حمله سایبری جدید هکرهای روسی علیه زیرساخت‌های آنلاین آمریکا خبر داد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی ادعا کرد گروهی که پشت حمله سایبری بزرگ سال گذشته به شرکت آمریکایی «سولار ویندز» و نهادهای دولتی این کشور بود، در جدیدترین موج حملات خود صدها شرکت و سازمان آمریکایی را هدف قرار داده است.

مایکروسافت در این بیانیه مدعی شد گروه «نوبلیوم» به سایت‌های فروشندگان خدمات ابری و سایر ارائه دهندگان خدمات فناورانه حمله کرده است.

در این بیانیه آمده است:‌«این حملات بخشی از یک کمپین گسترده‌تر در تابستان بود.  به ۶۰۹ مشتری خود اطلاع دادیم که از تاریخ یکم جولای تا نوزدهم اکتبر مورد حمله قرار گرفته اند».

چندی قبل نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه ممکن است واشنگتن به دلیل حملات سایبری وارد جنگی واقعی با یک قدرت جهانی شود، روسیه را به‌صورت غیرمستقیم تهدید کرد.

 رسانه‌های آمریکا ماه پیش گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

ادعاها در خصوص نقش مسکو در حملات سایبری به آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، «سرگئی ناریشکین» رئیس اطلاعات خارجی روسیه با رد اتهام‌زنی‌های سایبری واشنگتن، گفت ادعاهای آمریکا درباره حملات سایبری و دخالت روسیه در انتخابات میان‌دوره ۲۰۲۱ با هدف توجیه شکست احتمالی حزب دموکرات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول