اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان لبنان برگزاری انتخابات زودهنگام را تأیید کرد

پارلمان لبنان تغییر موعد انتخابات پارلمانی این کشور از هجده اردیبهشت( 8 می) به هفتم فروردین 1401 (۲۷ مارس ) را تأیید کرد.

پارلمان لبنان برگزاری انتخابات زودهنگام را تأیید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان لبنان امروز (پنجشنبه) در جلسه خود در کاخ «اونیسکو» قانون برگزاری انتخابات زودهنگام را تأیید کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، بر اساس این قانون، انتخابات لبنان به جای هشت ماه می (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) در ۲۷ مارس (هفت فروردین ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده، ۷۷ نماینده از از مجموع ۱۲۸ نماینده پارلمان لبنان به این پیشنهاد رأی مثبت دادند.

النشره افزود، موافقان با برگزاری انتخابات زودهنگام فراکسیون «التنمیه و التحریر»، فراکسیون «المستقبل»، «اللقاء الدیمقراطی»، «الجمهوریه القویه و «القومی» و «شامل روکز» بودند.

مخالفان هم عبارتند از: «جهاد الصمد»، «التیار الوطنی الحر»، «طلال ارسلان» و «اسامه سعد».

نمایندگان فراکسیون «لبنان القوی» وابسته به حزب التیار الوطنی الحر به ریاست «جبران باسیل» که از ابتدا به جلوانداختن انتخابات مخالف بود، در اعتراض به تأیید این طرح، جلسه پارلمان را ترک کردند.

جبران باسیل در این باره گفت، جلو انداختن انتخابات مشکلاتی برای رأی‌دهندگان لبنانی در خارج ایجاد می‌کند، علاوه اینکه بحث عوامل آب و هوایی نامساعد و نیز روزه مسیحیان نیز در تاریخ تصویب شده مطرح است.

پارلمان لبنان در مهرماه گذشته با طرح انتخابات زودهنگام موافقت اولیه کرده بود و جریان ریاست‌جمهوری این کشور از همان ابتدا با این موضوع مخالفت کردند و خواستار تصحیح آن شدند.

نظام لبنان، پارلمانی است و نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور از دل این پارلمان بیرون می آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول