اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۳۵ درصد آمریکایی‌ها بایدن را برنده انتخابات ۲۰۲۰ نمی‌دانند

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد، ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در این کشور باید لغو شود.

۳۵ درصد آمریکایی‌ها بایدن را برنده انتخابات ۲۰۲۰ نمی‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، از نظر تعداد قابل توجهی از مردم این کشور نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته باید لغو شود.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، تازه‌ترین نظرسنجی‌ در آمریکا نشان می‌دهد که جنجال‌ها درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که با پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ همراه شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش وبگاه «هیل»، نتیجه نظرسنجی مشترک وبگاه «پالتیکو» و موسسه «مورنینگ کانسالت» نشان می‌دهد، ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که نتیجه انتخابات ریاست جهوری سال گذشته در این کشور باید لغو شود.

از نظر ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، «قطعا» باید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته باطل شود و به اعتقاد ۱۳ درصد، نتیجه این انتخابات «احتمالا» باید ابطال شود.

به گفته ۴۳ درصد، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ «قطعا نباید» لغو شود و ۱۲ درصد هم اعلام کردند که نتیجه انتخابات «احتمالا نباید» لغو شود.

 ۱۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی «پالتیکو» و «مورنینگ کانسالت» هم گفتند که مطمئن نیستند که آیا نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ابطال بشود یا نشود.

طبق نتیجه این نظرسنجی، ۶۰ درصد از جمهوری‌خواهان اعتقاد دارند که نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ قطعا یا احتمالا باید لغو شود. ۳۰ درصد از اعضای این حزب هم گفتند که نتیجه این انتخابات نباید به طور قطع یا احتمالی لغو شود.

از نظر ۱۶ درصد از دموکرات‌ها و ۲۷ درصد از حامیان احزاب مستقل در آمریکا، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور باید ابطال شود.

نکته قابل توجه در نظرسنجی جدید سراسری در آمریکا، باور آنهایی است که به احتمال ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ باور دارند.

در این نظرسنجی، تنها ۱۹ درصد از آمریکایی گفتند که ابطال انتخابات، «بسیار محتمل یا تا حدی محتمل» است و ۷۱ درصد آن را «بسیار نامحتمل یا تا حدی نامحتمل» می‌دانند.

به اعتقاد ۲۳ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، احتمال ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا وجود دارد و ۱۸ درصد از دموکرات‌ها و ۱۴ درصد از مستقل‌ها نیز همین نظر را دارند.

نظرسنجی پالتیکو و مورنینگ کانسالت بین روزهای ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (۳۰ مهر تا دوم آبان) از ۱۹۹۹ آمریکایی گرفته شده است. انتشار این نظرسنجی در شرایطی انجام شده که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها مدعی شده که او برنده انتخابات شده و جو بایدن و دموکرات‌ها با تقلب گسترده در انتخابات، پیروز شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول