اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهردار تهران: ساختمان کارخانه سیمان ری نوآوری می‌شود/ گلایه نخبگان از مشکلات شهرری

شهردار تهران گفت: کارخانه سیمان ری تبدیل به کارخانه نوآوری و قطب کشوری می‌شود.

شهردار تهران: ساختمان کارخانه سیمان ری نوآوری می‌شود/ گلایه نخبگان از مشکلات شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نخبگان شهرری که عصر امروز در شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی نخبگان مناطق و محلات تهران برای ایده پردازی، تصمیم سازی و نظارت تخصصی بر عملکرد مدیران شهری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۲ فعالیت برای تغییر و تحول شاخص‌ها و کم کردن فاصله جنوب و شمال شهر تهران تعریف شده است، گفت: شهرداری تهران به دنبال شناسایی نخبگان محلات از طریق برگزاری جشنواره‌ها در سطح محلات است تا بدین وسیله افراد مستعد شناسایی شوند و در تصمیم سازی‌های شهری دخیل شوند.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: در بحث مدیریت شهری، هویت مناطق و محلات از اولویت ویژه برخوردار است لذا باید تصمیم سازی‌ها از کف محلات و با تصمیم مستقیم نخبگان انجام شود.

زاکانی با اشاره به ایجاد کانون های اندیشه ورز در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، افزود: نخبگان محلات پس از شناسایی برای ایده پردازی در سطح کلان شهر تهران در کانون های اندیشه ورز ساماندهی می‌شوند.

وی با تاکید براینکه هم اکنون کلان شهر تهران تشنه هویت ایرانی، اسلامی، تشنه عدالت اجتماعی و کوتاهی فاصله جنوب تا شمال، تشنه محبت و سایر مولفه های شهر سرزنده است، تصریح کرد: مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مانند پل‌های یک بوستان هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشند که باید توسط شهرداری و همکاری نخبگان شناسایی و به کار گرفته شوند.

شهردار تهران تاکید کرد: نقطه تغییر و تحول کلان شهر تهران در دوره مدیریت شهری از جنوب آن آغاز می‌شود و تحولات سخت افزاری و نرم افزاری بسیاری را مردم شاهد خواهند شد.

زاکانی با بیان اینکه برای ایجاد تغییر و تحول علاوه بر مدیریت شهری و حاکمیت دولتی، باید مردم نیز پا به پای مسئولان به میدان بیایند، ابراز کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی و استفاده از روش‌های فن آورانه برای تحول تهران تعریف شده است.

وی یادآور شد: توجه به فرهنگ، اجتماع، آرامش شهروندان، رفع ترافیک و ایجاد هویت اسلامی و ایرانی از برنامه‌های مدیریت جدید شهری است.

شهردار تهران در ادامه به موضوعات شهرری به عنوان قبله تهران اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری تهران به سمتی می‌رود که از معضلات شهرری بکاهد و تغییرات مثبتی نیز در آن ایجاد کند.

زاکانی با اشاره به تحویل ساختمان کارخانه سیمان به شهرداری تهران، اظهار داشت: این سازه که تاریخ ایجاد آن به ۱۳۰۹ می رسد بیش از سه هکتار وسعت دارد که شهرداری تهران از میان ۵۰ طرح ارائه شده برای تغییر و تحول آن پنج طرح برتر را انتخاب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان کارخانه سیمان تهران با سرمایه گذاری شهرداری تهران به یک کارخانه نوآورای تبدیل خواهد شد که به‌عنوان قطب کشوری و جهان اسلام باشد.

شهردار تهران تاکید کرد: مراکز فرهنگی، مذهبی، محلات قدیمی مانند نفرآباد و هاشم آباد ری، مراکز ورزشی مانند خانه کشتی و فوتبال شهرری به زودی توسط مدیریت شهری و ایده پردازی‌های نخبگان متحول خواهند شد.

به گزارش فارس؛ در بخشی از این مراسم نخبگان حاضر در جلسه به بیان برخی از مشکلات شهرری از جمله نداشتن شورای شهر مستقل، مشکلات فرهنگی، تحمیل مشکلات کلان شهر تهران به ری مانند قرارگیری مرکز دفن پسماند، آرامستان، تیمارستان، زندان‌ها، اصناف مزاحم و غیره در شهرستان ری، آلودگی هوا، نبود امکانات خوب ورزشی، نبود مراکز فرهنگی و سایر مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول