اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ادامه بحران گازی در اروپا/بهبود اقتصادی کشورهای بحران زده 2 سال به تعویق می افتد

رئیس شرکت «روس نفت» با اشاره به بحران گازی در اروپا اعلام کرد: افزایش قیمت ها می توا ند بهبود اقتصادی کشورهای بحران زده را تا دو سال به تعویق بیندازد.

ادامه بحران گازی در اروپا/بهبود اقتصادی کشورهای بحران زده 2 سال به تعویق می افتد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ایگور سچین رئیس شرکت نفتی دولتی روسیه با توجه به افزایش شدید قیمت گاز در بازار جهانی اعلام کرد: افزایش قیمت این نگرانی را ایجاد کرده که مردم در اروپا و دیگر کشورها از مصرف انرژی کم خطر به سمت سوخت‌های فسیلی و سنتی حرکت کنند.

رئیس شرکت «روس نفت» که در مجمع اقتصادی اوراسیا در ورونای ایتالیا سخنرانی می‌کرد، گفت: «کاهش ذخیره سازی و بحران گازی ارزش این کالای اساسی  را بیشتر نمایان کرد.»

بر اساس اعلام این مسئول عالی رتبه حوزه انرژی، وضعیت کنونی کاهش ذخایر گازی مسئولان را باید بیش از گذشته به ذخیره سازی گاز در تمام کشور قاره ها متقاعد کند.

وی افزود در مواجهه با تقاضای روز افزون که می‌تواند اطمینان برای عرضه کامل در زمستان و یا پاییز را با مشکل مواجه کند و حتی در زمینه تامین برق که بسیاری از نیروگاه ها متکی به سوخت گاز هستند دردسری هایی بوجود خواهد آمد.

وی حتی تاکید کرد که وضعیت سر بحران گازی می تواند بهبود اقتصادی پس از بیماری کووید 19 در کشورهای بحران زده را حداقل دو سال به تاخیر بیندازد.

قیمت گاز در اروپا افزایش یافته و این قاره همچنان برای تامین نیاز فزاینده به گاز در آستانه فصل زمستان مشکل دارد. سطح ذخایر  گاز در این قاره پایین آمده‌است. دراین‌بین، خط لوله نورد استریم دو روسیه که می‌تواند گاز اضافی به اروپا صادر کرده و مشکل این قاره را برطرف کند، همچنان با موانع اداری در بروکسل مواجه است.
شرکت گازپروم روسیه هم هیچ مقدار اضافه‌ای برای عرضه گاز از طریق اوکراین در ماه نوامبر ثبت نکرده‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول