اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی: بازار محصول زرشک را توسعه می‌دهیم

استاندارخراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت زرشک در استان گفت: بنا داریم بازار فروش محصول زرشک استان را توسعه دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی: بازار محصول زرشک را توسعه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز در جریان بازدید از مرکز خرید زرشک بیرجند واقع در روستای بجد اظهار کرد: با اقداماتی که در دستور کار قرار داده ایم، بنا داریم بازار فروش محصول زرشک استان را توسعه دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: کشاورز ما نباید ناچار شود محصول زرشک خود را بلافاصله بعد از چیدن به بازار عرضه کند.

وی عمده ترین مشکل زرشک استان را فسادپذیری سریع عنوان کرد و افزود: زرشک، محصولی است که هم در قالب تر خوری و هم به شکل خشکبار عرضه می شود.

ملانوری اضافه کرد: براساس بررسی های کارشناسی، زرشک قابلیت تبدیل شدن به ۲۰ نوع محصول را دارد.

وی متذکر شد: بر این اساس باید برای فرآوری این محصول به طور ویژه برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود.

استاندار به اقدامات جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در زمینه ایجاد بازار تر خوری زرشک اشاره کرد و گفت: زرشک تازه، سال گذشته تنها به یک استان ارسال می شد اما با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر، زرشک تازه در ۴ استان کشور عرضه می شود؛ به جهت اهمیت موضوع این بخش باید توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر این که عرضه زرشک تازه، تنها ۱۰ درصد ۱۰۰ هزار تن محصول استان را شامل می شود، تصریح نمود: برای مابقی محصول زرشک استان، به جزء زرشکی که به صورت خشک وارد بازار می‌شود، باید شرایطی فراهم کنیم که ارزش افزوده ایجاد شود.

استاندار به برخی اقدامات استان در راستای ایجاد ارزش افزوده برای زرشک اشاره کرد و گفت: طرح هایی به منظور ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک برای خشک کردن زرشک آماده شده است، که اشتغالزایی خوبی به همراه دارد.

ملانوری با تأکید بر نیاز استان به واحد صنعتی بزرگ فرآوری زرشک، اظهار داشت: با عنایت به این که سطح زیرکشت زرشک استان در حال توسعه می باشد و بالطبع تولید هم افزایش خواهد یافت، لذا ایجاد واحد صنعتی بزرگ نیاز است که بتواند  تولیدات سال های آینده را پوشش دهد.

وی تأکید کرد: متولیان امر به فکر کشاورزان و محصولات تولیدی هستند، اما اقدامات برنامه ریزی شده برای حصول نتیجه به زمان نیاز دارند.

انتهای پیام /۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول