اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد

پس از بیانیه دوازده کشور اروپایی علیه گام جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت واحد‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، وزارت امور خارجه روسیه نیز به این اقدام تل‌آویو واکنش نشان داد و مخالفت خود را با آن اعلام کرد.

روسیه به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه، عصر امروز (پنجشنبه)،‌ به اقدام تل‌آویو در تصویب طرحی جدید برای ساخت واحد‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری واکنش نشان داد.

روز گذشته (چهارشنبه پنجم آبان ماه)، منابع عبری‌زبان گزارش کردند که «شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و‌ ساز» وابسته به «ادراه مدنی» در اراضی اشغالی (از بازوهای اجرایی رژیم صهیونیستی) ساخت بیش از ۳۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را تصویب کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، مسکو اعلام کرد که فعالیت‌های شهرک‌سازی تل‌آویو در اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری و قدس شرقی «غیرقانونی» است و اقدام جدید تل‌آویو، نوعی «الحاق» اراضی فلسطین به شمار می‌آید.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت:‌ «ما بر موضع اصولی و ثابت روسیه مبنی بر قانونی نبودن فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل تأکید می‌کنیم. ما یقین داریم که چنین اقدامات یک‌جانبه‌ای امکان برپایی کشور قابل زندگی و یکپارچه فلسطین مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین تلاش‌های جامعه‌ بین‌الملل برای مهیا کردن شرایط مناسب به منظور از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی فلسطینی-اسرائیلی در سریع‌ترین زمان ممکن را تضعیف می‌کند».

وزارت امور خارجه آلمان نیز امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای مشترک با ۱۱ کشور دیگر اتحادیه اروپا خواستار صرف‌نظر رژیم صهیونیستی از طرح ساخت حدود سه هزار واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری شدند.

اردن نیز به این اعلام تل‌آویو واکنش نشان داد و مخالفت خود را با این گام رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

دولت ژاپن نیز امروز اعلام کرد که شهرک‌سازی‌های جدید تل‌آویو در کرانه باختری نقض حقوق بین‌الملل است و امکان دست‌یابی به تفاهم در ارتباط با راهکار دودولتی را تضعیف می‌کند.

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا شاهد جهش چشمگیری بود بطوریکه تل‌آویو، مطابق با گزارش منابع صهیونیستی، در سال ۲۰۲۰، ۱۲۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین جدید احداث کرد که این تعداد واحد از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شهرک‌سازی‌ها در حالی در خاک فلسطین انجام می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیست و سوم دسامبر سال ۲۰۱۶ قطعنامه‌ ۲۳۳۴ را به‌ منظور پایان دادن به شهرک‌‌سازی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین تصویب کرد.

در این قطعنامه ضمن تأکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های سازی‌های رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷، از تل‌آویو خواسته شده که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پایان دهد.

 

خبرنگار: یوسف پسندیده

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول