اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس سفیر فرانسه را احضار و به توقیف یک قایق انگلیسی توسط این کشور اعتراض کرد.

انگلیس سفیر فرانسه را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس ضمن محکوم کردن «تهدیدات غیرقابل توجیه» دولت فرانسه در زمینه اختلافات پسابرگزیت، سفیر این کشور را احضار کرد.

در پی وخامت اوضاع روابط پاریس و لندن و تهدید فرانسه به اعمال تحریم، امروز (پنجشنبه) گشتی‌های دریایی فرانسه یک قایق صید صدف انگلیس را توقیف کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، سخنگوی دولت انگلیس در واکنشی اعلام کرد: «اقدامات دولت فرانسه قابل توجیه نیستند و به‌نظر نمی‌رسد با توافق تجارت و همکاری با اتحادیه اروپا یا قوانین بین‌المللی همخوانی داشته باشد».

این مقام انگلیسی بیان داشت: «بابت لحن تقابل جویانه‌ای که مکرراً از طرف دولت فرانسه شاهد هستیم و اوضاع را به شکلی تغییر می‌دهد که به راحتی قابل حل نباشد، تأسف می‌خوریم».

او در ادامه گفت:‌ «قویاً اعتراض  خود را به فرانسه و کمیسیون اروپا اعلام کردیم. در گام بعدی وزارت امور خارجه به معاون وزیر دستور داد سفیر فرانسه را احضار کند».

دولت فرانسه غروب چهارشنبه به وقت تهران اعلام کرد که در حال کار بر روی تحریم‌های احتمالی علیه انگلیس است و این به دلیل عدم صدور مجوز لازم از سوی انگلیس برای فعالیت ماهگیران فرانسوی است.

«گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه گفت که پاریس فهرستی از تحریم‌ها را تهیه می‌کند که ممکن است تا فردا پنجشنبه علنی شود. او افزود که برخی از آنها اوایل هفته آینده اجرایی خواهند شد، مگر اینکه پیشرفت کافی حاصل شده باشد.آتال افزود: «صبر ما به آخر رسیده است».

«کلمنت بوون» معاون امور اروپای فرانسه در جلسه استماع پارلمان فرانسه گفت که اگر وضعیت مجوزهای ماهیگیری بهبود نیابد، فرانسه می‌تواند بازرسی‌های مرزی کالاهای انگلیس را افزایش دهد.

این مناقشه بابت صدور مجوز برای ماهیگیری در آبهای سرزمینی در فاصله ۶ تا ۱۲ مایلی دریایی از سواحل انگلیس و همچنین در دریاهای نزدیک سواحل «جرزی»، یک منطقه در آبراه مانش، است.

ماهیگیری و کنترل آب‌های انگلیس یکی از موضوعات داغ در همه پرسی بریتانیا در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا بود. اما ماهیگیران انگلیسی از آن زمان دولت لندن را متهم کرده‌اند که با اجازه دادن به قایق‌های اروپایی برای ماهیگیری در آب‌های سرزمینی‌شان، آنها را به منفعت مالی فروخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول