اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تمرین هوایی رژیم صهیونیستی با حضور امارات و اردن

پس از گزارش منابع خبری درباره برگزاری یک رزمایش هوایی در اراضی اشغالی با مشارکت چند کشور و حضور امارات عربی متحده در آن، رسانه‌ها از مشارکت غافلگیرکننده جنگنده‌های اردنی در این تمرین هوایی خبر دادند.

تمرین هوایی رژیم صهیونیستی با حضور امارات و اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عبری‌زبان امروز (جمعه)،‌ گزارش دادند که تمرین مشترک هوایی آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند، یونان، رژیم صهیونیستی با حضور رسمی امارات به عنوان ناظر و مشارکت غیررسمی اردن برگزار شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «الهدهد»، «والک بارولد» عکاس نیروی هوایی آلمان در حساب کاربری خود در شبکه اینستاگرام با انتشار تصاویری خبر داد که نیروی هوایی اردن برای شرکت در تمرین هوایی موسوم به «پرچم آبی» جنگنده‌های اف-۱۶ به پایگاه «عوفداه» ارسال کرده است.

 

 

این در حالی است که نام اردن به عنوان مشارکت‌کننده رسمی در این تمرین هوایی اعلام نشده بود و حضور اردن ناظران را غافلگیر کرده است.

«آریئل کاهانا»‌ خبرنگار روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» نیز با تعجب در این خصوص گفت:‌ «نیروی هوایی امارات، اردن،‌ اسرائیل و آلمان و پنج نیروی هوایی دیگر در رزمایش پرچم آبی شرکت کرده‌اند!»

جنگنده‌های اردنی در حالی در این رزمایش مشارکت کرده‌اند که امان همواره مخالفت خود را با کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام می‌کند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» نیز چند روز پیش در این خصوص گزارش داد که «ابراهیم ناصر محمد العلوی» فرمانده نیروی هوایی امارات روز دوشنبه برای شرکت در این تمرین هوایی وارد اراضی اشغالی شده است.

بر اساس این گزارش، این تمرین، روز یکشنبه هفته جاری، آغاز به کار کرد و قرار بوده تا روز پنجشنبه (دیروز) ادامه پیدا کند.

 

 

مطابق با بیانیه ارتش تل‌آویو، «عمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از ورود همتای اماراتی به پایگاه هوایی «بلماحیم» از او استقبال کرده است.

بنا بر گزارش عرب۴۸، دو طرف درباره همکاری و توسعه روابط میان نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی و امارات گفت‌و‌گو کرده‌اند و فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خطاب به همتای اماراتی خود گفته است: «فرمانده نیروی هوایی امارات، از تو به خاطر آمادگی برای ورود به اسرائیل تشکر می‌کنم. این یک روز تاریخی و مهم برای همکاری میان نیروهای هوایی است».

 این تمرین هوایی با مشارکت آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند و یونان برگزار شده است و نمایندگان رومانی، فنلاند، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن، هلند، کرواسی و امارات به عنوان ناظر در این رزمایش حضور پیدا کرده‌اند.

فرمانده نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین در جریان این رزمایش بیان کرد: «ما در یک محیط بسیار پیچیده زندگی می‌کنیم که در آن، تهدیدات علیه اسرائیل از جانب غزه، لبنان، سوریه و ایران بیشتر و بیشتر می‌شود».

عمیکام نورکین در ادامه اضافه کرد:‌ «اجرای چنین تمرین بین‌الملی در این شرایط با ادامه فعالیت‌های نظامی علنی و محرمانه در تمامی جبهه‌ها، اهمیت راهبردی بی‌نهایت و بر نیروی هوایی، ارتش و اسرائیل تأثیر بسزایی دارد».

این رزمایش هوایی که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده، هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. طبق گزارش‌ها در این تمرین هوایی اسکادرانی از جنگنده‌های «اف-۱۶»، «اف-۱۵» و «اف-۳۵» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی  در قالب تیم دشمن با رنگ قرمز شرکت کرده‌اند.

خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این  زمینه گزارش داده بود که نیروی هوایی این رژیم قصد دارد جنگنده‌ها و هواپیماهای سوخت‌رسان جدید خریداری کند. آمریکا از جمله تامین کنندگان اصلی تسلیحات تل‌آویو به شمار می‌رود.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حالی به این جنگنده‌ها تجهیز می‌شود که  یک مقام ارشد دولت آمریکا بر آسیب پذیری جنگنده‌های گراقیمت اف-۳۵ در تقابل با سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اشاره کرد.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  در این باره گفت، برخلاف تصور اولیه، جنگنده اف-۳۵ هواپیمای غیر قابل شکار شدن نیست و این به دلیل نوآوری‌های اخیر در زمینه فناوری موشکی است.

آدام اسمیت از نیروی هوایی خواست تا بیشتر روی سامانه‌های کوچک و بدون‌سرنشین سرمایه گذاری کند زیرا معتقد است که اف-۳۵ آنطور که پیش از این تصور می‌شد لبه برتری فناوری وغیرآسیب پذیر نباشد.

خبرنگار: یوسف پسندیده

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول