اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

شهردار تهران به خانه مداحان رفت/ آمادگی شهرداری برای گسترش عطر سیدالشهدا در جامعه

شهردار تهران از خانه مداحان اهل بیت(ع) دیدن کرد و با محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت(ع) و جمعی از مداحان به گفتگو پرداخت و گفت: آماده‌ایم تا عطر سیدالشهدا(ع) در همه سطوح جامعه و در ابعاد مختلف بتواند فضا را عطر آگین کند.

شهردار تهران به خانه مداحان رفت/ آمادگی شهرداری برای گسترش عطر سیدالشهدا در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر روز گذشته جمعه ۷ آبان‌ماه پس از بازدید از خانه مداحان اهل بیت(ع) و بخش‌های مختلف این مرکز با محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت (ع)، مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره این خانه و جمعی از مداحان دیدار و گفتگو کرد.

خانه مداحان در دیگر شهرها شعبه می‌زند

در ابتدای این دیدار، مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان اهل بیت (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: سال ۸۸ طی تفاهم نامه‌ای که با شهرداری شهر تهران صورت گرفت این ملک به عنوان خانه مداحان اهل بیت (ع) در اختیار مداحان قرار گرفت.

وی از افتتاح شعب‌های شهرستانی خانه مداحان خبرداد و عنوان کرد: خانه مداحان اهل بیت (ع) در دوره جدید در نظر دارد شعب شهرستانی خانه مداحان را افتتاح کند و این یکی از اهداف این مرکز به شمار می‌رود. بنابراین تا به امروز در دو شهر شمیرانات و بهشهر این افتتاح صورت گرفته و به زودی در شهریار، شهرری، اسلامشهر، زاهدان، کرمان، البرز، کرمانشاه و …شاهد افتتاح‌ شعب جدید خواهیم بود.

آمادگی شهرداری برای توجه بیشتر به نهضت حسینی در مدیریت شهری

در ادامه علیرضا زاکانی شهردار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی آن است که امام راحل به همراه ملت ایران با تمسک به اسلام جریان ناب شیعی را به حکومت اسلامی تبدیل کردند.

وی با استناد به کلام بنیانگذار کبیر انقلاب، گفت: ایشان می‌فرمایند محرم و صفر اسباب استمرار اسلام را فراهم کرد و ما مدیون محرم و صفر هستیم، از این منظر اهمیت و جایگاه مداحان اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) کاملاً آشکار و معلوم می‌شود. مداحان نقش مهم و ویژه‌ای در استمرار و زنده ماندن محرم و صفر دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان شعبی از شعبات نورانی مسیر حق‌گویان و مجاهدان در طول تاریخ خودش را بدهکار محرم و صفر می‌داند، تصریح کرد: انقلاب همه داشته‌های خود را از مسیر محرم و صفر تأمین کرده است. به‌خصوص در این مسیر رشد و تکامل شاهد آن هستیم که جریان ناب اربعین، افق جدیدی را برای جهانیان باز کرده که پایه‌های آن جریان در دل و جان، ایمان و اعتقادی خفته است که از آنجا نشأت می‌گیرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه مداحان و ذاکران آل الله در روشن نگاه داشتن این چراغ نقش مهمی دارند، گفت: آنان اسباب آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و بهره مندی از برکات اهل بیت (ع) هستند. بنابراین شهرداری تهران به عنوان آن جزئی که مردم دائماً با خدمات، حرکات، فعل و انفعالات آن مواجه و آشناست، بسیار مهم می‌داند که مسیری را انتخاب کند که در این مسیر از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته به نحو احسنت خروجی و دستاورد داشته باشد.

وی افزود: در دوره جدید اساس حرکت شورای شهر و شهرداری تهران به سمت و سویی است که از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد اجتماعی خدمت‌گذار تغییر جهت دهد، اگر چنین شود قطعاً نوع نگاه جامعه تغییر پیدا می‌کند تا حکمرانی واحد شهری در مدار مردم و نخبگان جامعه دنبال شود. برای رسیدن به این رشد و تکامل نیازمند توجه به نهضت حسینی هستیم. بنابراین شهرداری تهران با همه ظرفیتی که در اختیار دارد در خدمت است تا عطر حضرت سیدالشهدا (ع) در همه سطوح جامعه و در ابعاد مختلف بتواند فضا را عطر آگین کرده و از آن بهره ببرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول