اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش کاربران به اظهارات حاج‌علی‌اکبری درباره عدالت‌خواهی مصداقی در نماز جمعه

«ائمه جمعه می دانستند طبق نظر امامین انقلاب طرح این نوع مسائل -عدالتخواهی- به صورت مصداقی ممنوع است»؛ این جمله رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آغاز یک چالش در شبکه‌های اجتماعی بود.

واکنش کاربران به اظهارات حاج‌علی‌اکبری درباره عدالت‌خواهی مصداقی در نماز جمعه

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: چند روزی است انتشار بخش تقطیع شده اظهارات رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره عدالتخواهی سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی شده و کاربران این شبکه‌ها واکنش‌های فراوانی به این بخش از صحبت‌های حاج‌علی‌اکبری نشان داده‌اند: «ائمه جمعه می دانستند طبق نظر امامین انقلاب طرح این نوع مسائل- عدالتخواهی- به صورت مصداقی ممنوع است».

 


این کلیپ تقطیع‌شده در فضای مجازی منتشر شد و رسانه‌های ضدانقلاب نیز در آتش این فریب رسانه‌ای دمیدند و برخی‌ از افراد نیز آگاهانه و با غرض‌ورزی و یا ناآگاهانه و از روی دلسوزی برای جریان انقلاب در زمین آن‌ها بازی کرده و دهان به انتقاد از رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گشوده و یا دست به تخریب او زدند و این‌طور ماجرا را روایت کردند که گویا حاج‌علی‌اکبری با فسادستیزی مخالف است! در ادامه برخی از این واکنش‌ها از نظرتان می‌گذرد.

 

 

 

▪️ همه چی آرومه من چقدر خوشحالم...
(خطبه نماز جمعه مطلوب از نظر حاج علی اکبری)
💬 رابین شور

 

 

▪️ با سلیقه‌ای که آقای حاج علی اکبری دارند بهتر است اسلحه نمادین را هم از دست امامان جمعه بگیرند چون جای سلاح در پاسگاه و پادگان است! شما منصوب شدید که #نماز_جمعه با خاصیت و پرجمعیت شود. چه شد؟ البته که انقلابی حقیقی در برابر عدالتخواهان پلاستیکی و باجگیر مرزبندی دارد.
💬 مرتضی خلفی زاده

 

 

▪️ جناب حاج علی اکبری ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به شما واگذار شده تا نماز جمعه به بهترین و با کیفیت ترین شکل ممکن برگزار بشه شما باید به طرفداران نماز جمعه اضافه کنید یادتون نره هر تصمیم شما به پای امام جامعه نوشته میشه استاد رحیم پور ازغدی و میثم مطیعی چرا حذف شدند !!!
💬 Amir
 

اما این سخنان بخش دیگری دارد که کمتر دیده شد. حاج‌علی‌اکبری در ادامه آن کلیپ تقطیع شده می‌گوید اگر امام جمعه فسادی را ببیند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد این امام جمعه نیست و فاقد صلاحیت و منعزل است. این بخش از سخنان حاج‌علی‌اکبری را نیز ببینید.

 

 

در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران در اعتراض به این هجمه رسانه‌ای علیه اظهارات حاج‌علی‌اکبری را می‌خوانید.


▪️ انصاف حکم می‌کند صحبت‌ها را کامل بررسی کنیم و نه صرفا یک بخش را.
#حاج_علی_اکبری
💬 عبدالرحیم افروغ
 

 

▪️ مراقب عملیات فریب دشمن باشیم تا سرگرم چیزای الکی نشیم و تو زمین دشمن بازی نکنیم …
#نماز_جمعه
💬 محمدصالح

 

 



▪️ صحبت‌های آقای حاج‌علی‌اکبری چه فرقی با این بیانات آقا داره که انقدر مورد نوازش قرار گرفتن؟
عدالتخواهی یا...
 


💬 سیدمجتبی مؤمنی

 


برخی از کاربران نیز با استناد به این جمله از استاد حسن رحیم‌پور ازغدی«اگر در نماز جمعه حرف‌هایی می‌زنید که هیچ کس از دست شما عصبانی نمی‌شود بدانید شما نهی از منکر نمی‌کنید، ورّاجی می‌کنید!» برای روشن شدن حقیقت ماجرا و آگاهی از موضع درست در رابطه با عدالتخواهی خواستار برگزاری مناظره در این باره در رسانه ملی شدند.

 

 

 

نظر مقام معظم رهبری درباره عدالتخواهی

«شما میگوئید که ما شعار عدالت میدهیم؛ دانشجو را میگیرند، اما آن کسی را که به عدالت صدمه زده، نمیگیرند. قوه‌ی قضائیه چنین، یا دستگاه مسئول چنان. خوب، اینجا شما باید زرنگی کنید؛ یک لحظه از درخواست و مطالبه‌ی عدالت کوتاهی نکنید؛ این شأن شماست. جوان و دانشجو و مؤمن شأنش همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه‌ی این فکر هم با همه‌ی وجود، خودم هستم و امروز بحمداللَّه نظام هست. البته تخلفاتی هم ممکن است انجام بگیرد؛ شما زرنگی‌تان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‌بینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم - نه در دانشگاه، در گروه‌های اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا به‌عنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا به‌عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‌بینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفته‌ام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند. شما از دادستان چه گله‌ای میتوانید بکنید؟ اگر یک نفری به‌عنوان مفتری یک شخصی را معرفی کند و بگوید آقا او این افتراء را به من زده. خوب، شأن آن قاضی این نیست که برود دنبال ماهیت قضیه. اگر این افتراء گفته شده باشد، زده شده باشد، ماده‌ی قانونی آن قاضی را ملزم به انجام یک کاری میکند؛ لذا نمیتوانیم از او گله کنیم. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید، آن کسی که مجری است، آن کسی که در محیط اجراء میخواهد کار انجام دهد، همه حساب کار خودشان را میکنند. آن کسی هم که فریاد مربوط به محتوای این پرچم را بلند کرده، احساس دلگرمی میکند و کار پیش خواهد رفت. بنابراین به نظر من مشکلی در کار شما نیست؛ شما جوانهای مؤمنی هستید که انتظار هم از شما همین است. هر شعار خوبی که داده میشود، بعد از اتکال به خدای بزرگ که همه‌ی دلها و زبانها و اراده‌ها دست اوست، تکیه به شما جوانهاست، امید به شما جوانهاست؛ این را بدانید. بالاخره همشهری شما که از او شعر هم خواندید، میگوید:

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافری است رنجیدن»

بیانات‌ در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز - ۱۳۸۷/۰۲/۱۴

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول