اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ایمانی: حضور میدانی مسؤولان بین مردم منجر به بازسازی تدریجی اعتماد عمومی می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نفس حضور میدانی مسؤولان بین مردم، چه در پمپ‌ بنزین باشد چه در روستاها، خیلی مبارک و میمون است و این اقدامات آثار مثبتی دارد که از جمله آن، بازسازی تدریجی اعتماد عمومی است.

ایمانی: حضور میدانی مسؤولان بین مردم منجر به بازسازی تدریجی اعتماد عمومی می‌شود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، صبح جمعه، رئیس‌جمهور برای دومین‌بار به خوزستان سفر کرد. رئیسی در تاریخ ۵ شهریور، یعنی کمتر از دو ماه قبل نیز در نخستین سفر استانی خود در قامت رئیس‌جمهور به این استان سفر کرده بود. این‌بار اما خوزستان، هم استاندار ویژه دارد و هم روزنه‌‌هایی از امید در دل مردم این منطقه باز شده است و دولت با وجود کار سختی که در حل چالش‌های متعدد این استان دارد، توانسته قصد خود برای بازسازی اعتماد عمومی را به‌خوبی به نمایش بگذارد.

سفرهای استانی و تکرار آنها توسط ریاست‌جمهوری در بعد نظارتی نیز منجر به دقیق‌تر شدن ارزیابی‌های دولت شده و مسئولان استانی را ملزم به ارائه دقیق‌تر اطلاعات می‌کند. نکته حائز اهمیت در این مورد اما این است که دولت در این مورد نیز نباید به دستاوردهای کوتاه‌مدت در بعد نظارتی اکتفا کرده و باید در بلندمدت یک ساختار نظارتی کارآمد را طراحی و اجرا کند.

سفرهای استانی درحقیقت فرصتی است که دولت سیزدهم در آن می‌تواند با شناسایی دقیق ایرادات موجود در حوزه اجرا و نظارت و همچنین پیداکردن اختلالات قانونی اقدام به اصلاح آنها کرده و در بلندمدت نظام حکمرانی را دستخوش تحولی کند که در ابتدای روی کار آمدن وعده تحقق آن را داده بود.

در همین رابطه روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با ناصر ایمانی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

حضور میدانی مسئولان بین مردم منجر به بازسازی تدریجی اعتماد عمومی می‌شود

- نفس حضور میدانی مسئولان بین مردم، چه در پمپ‌بنزین باشد چه در روستاها باشد، خیلی مبارک و میمون است و باید از این اقدامات تقدیر کرد.

- تردیدی در قابل تقدیر بودن آن نیست و این اقدامات آثار مثبتی دارد که ازجمله آن، بازسازی تدریجی اعتماد عمومی است. 

- درحال‌حاضر به این خاطر که افکار عمومی به‌شدت آسیب دیده است، این امکان وجود دارد که برخی از این مدل حرکات نزد افکار عمومی قدری نمایشی جلوه کند، ولی این نباید برای مسئولان اهمیت داشته باشد، به این معنا که باید این رفتار را ادامه داد.

افزایش اعتماد عمومی و افزایش سطح توقعات باید با یکدیگر بالانس شود

- باید دقت کرد که این رفتار با توجه به هزینه‌ها و تبعاتش انجام شود. یکی از تبعاتش این است که توقعات مردم از مسئولان افزایش پیدا می‌کند که البته به‌جا و درست هم هست و باید پاسخ این توقعات را داد.

- آیا مسئولان می‌توانند پاسخ این توقعات را به‌طور کامل بدهند؟ به‌عنوان مثال وقتی مسئولان و بالاخص شخص رئیس‌جمهور به یک روستا تشریف می‌برند که البته خیلی باعث دلگرمی و نشاط مردم خواهد شد و در آن روستا وعده‌هایی به مردم داده می‌شود و آن وعده‌ها، ظرف مدت معقولی محقق نشود، این سفر اثر معکوس می‌گذارد و افکار عمومی را تحت تاثیرات منفی قرار می‌دهد. 

- مردم شاید اگر یکی دو حرکت از مسئولان ببینند خیلی اعتماد نکنند، ولی اگر مداوم باشد و آثارش را هم مشاهده کنند اعتماد خواهند کرد.

- افزایش اعتماد عمومی و از سوی دیگر افزایش سطح توقعات باید با یکدیگر بالانس شود. تیم همراه رئیس‌جمهور یعنی تیمی که در سفرها و بازدیدها با ایشان هستند و این مسائل را رصد می‌کنند، باید به این نکات هم توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول