اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مهدوی کیا: بازیکنانی را می‌خواهیم که در مقدماتی المپیک کمک کنند

سرمربی تیم ملی امید توضیحاتی را در خصوص شرایط این تیم پیش از بازی مقابل تاجیکستان ارائه کرد.

مهدوی کیا: بازیکنانی را می‌خواهیم که در مقدماتی المپیک کمک کنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی مهدوی‌کیا در خصوص دیدار تیم ملی زیر 23 سال کشور با تاجیکستان اظهار داشت: بازی مهمی داریم. هر دو تیم می‌خواهند سرگروه باشند. تاجیکستان تیم قابل احترام و خوبی است. آن‌ها از تمام پتانسیل خودشان و بازیکنان زیر23 سال استفاده کردند. شاکله اصلی تیم ملی بزرگسالان و استقلال تاجیکستان است. بالای 6 سال است که کنار هم بازی می‌کنند.

وی افزود: تاجیکستان حریف خوبی است ولی فردا مثل دو بازی قبلی برای بردن وارد زمین می‌شویم. امیدوارم بازی خوبی را انجام بدهیم. تیم ما نسبت به سایرین جوانتر است. به خاطر آینده نگری که داشتیم بیشتر از بازیکنان زیر21 سال استفاده کردیم. 9-8 بازیکن ما زیر21 سال هستند. خیلی مهم بود تا تیم خوبی را برای مقدماتی المپیک آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی امید در خصوص شرایط این تیم و همچنین مشکل گل نشدن پنالتی‌ها عنوان کرد: زمان خیلی کمی برای تمرین با بچه ها داشتیم. این بازی‌ها در واقع تدارکاتی حساب می‌شوند. این بچه‌ها مدت زیادی نیست که در کنار هم بازی می‌کنند. آن‌ها تا حدودی در اجرای برنامه‌های موردنظرمان در زمین موفق بودند ولی احتیاج به زمان و بازی‌های بیشتر است. در این دو بازی شرایط خوب بوده، امیدواریم در بازی بعدی هم بچه‌ها خوب بازی و ایجاد موقعیت کنند تا ببریم. بزرگترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خراب کرده‌اند. این طبیعی است ولی امیدواریم در این بازی اگر پنالتی به دست آوردیم تبدیل به گل شود.

مهدوی‌کیا در مورد اعلام تاریخ بازی‌های آسیایی از 19شهریور تا 10 مهر و اینکه قصد استفاده از چه رده سنی را دارد، گفت: برای تیم ما تورنمنت خوبی خواهد بود. می‌توانیم با تیم‌های آسیایی بیشتر بازی کنیم. هدف ما این است که صددرصد با بازیکنان جوان در این بازی‌ها شرکت کنیم. طبق قانون مسابقات می‌توانیم از 3 بازیکن بزرگسال و بازیکنان متولد سال99 میلادی استفاده کنیم ولی هدفمان این است از بچه‌هایی که سنشان به المپیک می‌خورد یعنی متولد 2001 به بعد استفاده کنیم. از هر تورنمنت و بازی استفاده می‌کنیم که خودمان را به شرایط بهتر برسانیم. از همین حالا دوست داریم از بازیکنانی استفاده کنیم که در مرحله مقدماتی و نهایی المپیک بتوانند به ما کمک کنند.

وی در خصوص اینکه آیا برای بازی‌های ازبکستان از همین رده سنی استفاده می‌کند یا دوسال کوچکتر، عنوان کرد: برنامه ما تفاوتی نخواهد داشت. در تمام تورنمنت‌ها و بازی‌های دوستانه سعی می‌کنیم از بچه‌هایی استفاده کنیم که بتوانند در مقدماتی و نهایی المپیک به ما کمک کنند. اگر لازم بدانیم از بچه‌های دیگر هم استفاده می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی امید در خصوص برنامه اردویی این تیم بعد از بازگشت به تهران گفت: بلافاصله برنامه ریزی می‌کنیم. دوست داریم اردوها را در فیفا دی برگزار کنیم که بازیکنان به طور کامل در اختیارمان باشند و مشکلی با باشگاه‌ها نداشته باشیم.برای تورنمنت قطر صحبتی با این کشور و امارات انجام شد. با مسئول اجرایی تیم امید کره جنوبی در تهران صحبت کردم. قرار شد در ماه فوریه در قطر تورنمنتی باشد. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مهدوی کیا در مورد برنامه فشرده تیم ملی امید اظهار داشت: اگر تیم کلا در اردو باشد خیلی خوب است ولی قطعا بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها خواهند بود. سعی می‌کنیم ازفیفا دی‌ها برای برگزار اردو، بازی دوستانه و شرکت در تورنمت‌ها استفاده کنیم تا هم ما به طور کامل از بازیکنان استفاده کنیم و هم باشگاه‌ها دچار ضرر نشوند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول