اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| سفیر ایران در دانمارک برکنار شود

جمعی از کاربران فارس من با درج مطلبی ضمن درخواست برکناری سفیر ایران در دانمارک در ارتباط با موضوع پرونده «داریوش حیدری»، خواستار اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه برای بازگشت این فرزند ایرانی به کشور شده‌اند.

فارس من| سفیر ایران در دانمارک برکنار شود

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران فارس من با ایجاد کمپینی در فارس من خواستار برکناری «افسانه نادی‌پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ (دانمارک) در رابطه با موضوع پرونده «حمیده سلامتی» و فرزندش «داریوش حیدری» شد‌ه‌اند.

چندی پیش حمیده سلامتی مادر ایرانی با درج مطلبی در سامانه فارس من خواستار مساعدت لازم برای بازگرداندن فرزندش به وی شد.

وی در مطلبی که در این خصوص در این سامانه ثبت کرد، نوشت: اینجانب «حمیده سلامتی» ایرانی ساکن دانمارک دارای اقامت موقت، به مدت دو سال است که دولت دانمارک فرزندم را بی‌دلیل از من گرفته و از آن جایی که این سیستم در دانمارک رواج دارد والدین زیادی مانند من دچار این مشکل شده‌اند. فرزند من دچار مشکلات جسمی و روحی فراوان شده، اما دولت دانمارک حاضر به بازگرداندن فرزندم نیست. از طریق وکلای مختلف و حقوق بشر پیگیر شدم، اما پاسخی نگرفتم.

وی همچنین اعلام کرده بود که از طریق سفارت ایران در کپنهاگ، حقوق بشر اروپا و بسیاری از نهادها پیگیری کرده، ولی رسیدگی صورت نگرفته است.

در همین خصوص کابران فارس من در کمپین جدید خواستار برکناری سفیر ایران در دانمارک شده‌ و در این کمپین عنوان کرده‌اند: در خصوص پرونده خانم حمیده سلامتی و فرزندشان داریوش حیدری کمترین اقدام که توقع می‌رفت توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران خانم افسانه نادی پور در کشور دانمارک صورت پذیرد؛ ورود به پرونده از جهت بررسی شرایط سلامت و درمان داریوش، (باتوجه به اینکه داریوش اوتیسم دارد و دولت دانمارک این واقعیت را نمی‌پذیرد) طی سال‌های جدایی از والدین بود که متاسفانه در دولت دوازدهم با تمام تلاشی که از سمت ما و مادر این کودک شد؛ کوچکترین اقدامی شکل نگرفت.

در این کمپین آمده است: ما فعالان مدنی حوزه زن و خانواده و جمعی از مردم ایران از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مجدانه تقاضای بر خورد قانونی جدی و استیضاح خانم افسانه نادی پور سفیر ایران در دانمارک به جهت ترک فعل و همچنین ارائه اطلاعات کذب توسط سفارت و ارائه مطالب غیرواقعی از شهروندان ایرانی به وزارت خارجه و همچنین اخلال در روند بازگشت داریوش را خواهانیم و همچنین استدعا داریم با توجه به اینکه شرایط جسمی و روحی داریوش به شدت خطرناک است اقدامات لازم برای بازگشت داریوش به ایران را فراهم کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول