اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

سند مالکیت دو تالاب بین‌المللی گلستان صادر شد

رئیس کل دادگستری گلستان از صدور سند مالکیت دو تالاب بین‌المللی این استان با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال خبر داد.

سند مالکیت دو تالاب بین‌المللی گلستان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان از صدور سند مالکیت دو تالاب بین‌المللی این استان با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال خبر داد و گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان و تلاش اداره ثبت اسناد و املاک این استان، سند مالکیت تالاب‌های بین المللی «آلماگل» و «آلاگل» در شهرستان گنبدکاووس به مساحت ۲ هزار هکتار صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: برای حفظ حریم این تالاب‌ها و جلوگیری از زمین خواری، سند مالکیت این زمین‌ها به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع صادر شده است و سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند با انجام مراحل قانونی این اسناد را به نام خود انتقال دهد.

آسیابی ادامه داد: سند تالاب بین‌المللی «آجی گل» گنبدکاووس هم پیش‌تر در دل اراضی منابع طبیعی، حدنگاری و سند آن صادر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان عنوان کرد: تعیین حد و مرز اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور سند مالکیت یکی از اولویت هاییست که در شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان دنبال می‌کنیم و با تلاش شبانه روزی همکاران ما در اداره کل ثبت اسناد و مالکیت استان گلستان تاکنون حدنگاری حدود ۹۶ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی این استان انجام شده و اسناد آن‌ها به تدریج در حال صدور است.

سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس شامل آلاگل، آلماگل و آجی‌گل در مجموع حدود سه هزار هکتار مساحت دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول