اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: هرگونه تهدید آمریکا را در دریای سیاه با قدرت دفع می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی نیروهای مسلح این کشور در دفع تهدیدات آمریکا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

روسیه: هرگونه تهدید آمریکا را در دریای سیاه با قدرت دفع می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در شهر «رم» در ایتالیا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مورد اطلاع مسکو از این تحرکات گفت: «این موضوع مربوط به اطلاع رسانی قبلی نیست، این مربوط به رعایت هنجارهای حقوق بین‌الملل برای ورود کشتی‌های کشورهای غیرساحلی به دریای سیاه است. این مسائل توسط "کنوانسیون مونترو" تنظیم شده است، که بر اساس آن کشورهای دارای پرچم یک کشتی جنگی خاص باید به مقام‌های ترکیه اطلاع دهند. تا آنجا که من می‌دانم، این قوانین رعایت می‌شود. دستکم ما این قوانین را به دقت زیر نظر داریم  و باید رعایت شود.»

وزیر خارجه روسیه گفت که به طور کلی، نمایش پرچم نیروی دریایی ایالات متحده در دریای سیاه تنها مورد نیست. ایالات متحده در چندین نوبت مستقیماً اعلام کرد که نیاز به ورود کشتی‌های جنگی این کشور به این آب‌ها به دلیل وظایف بازدارندگی روسیه و جلوگیری از ایجاد خطرات ادعایی از سوی روسیه در دریای سیاه برای متحدان آمریکا بوده است.

لاوروف گفت: «آمریکایی‌ها فعالانه در تلاش هستند تا کشورهای ساحلی دریای سیاه را که عضو ناتو هستند به سمت دنبال کردن چنین سیاست کاملاً تقابلی سوق دهند و در مورد ایجاد پایگاه‌های دریایی جدید در سواحل دریای سیاه رومانی یا بلغارستان صحبت می‌کنند.»

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد: «من فکر نمی‌کنم که چنین اقدام‌هایی روابط حسن همجواری در منطقه دریای سیاه را برآورده کند».

لاوروف گفت: «روسیه آماده دفع هرگونه تهدیدی است و می‌تواند قاطعانه امنیت خود را در دریای سیاه تضمین کند. ما برای هر تهدیدی آماده هستیم، اما ما همیشه به جای پروژه‌های مبتنی بر تقابل، از ترویج پروژه‌های همکاری حمایت می‌کنیم.»

این دیپلمات ارشد روس گفت: «ما طرفدار همکاری هستیم ومبنایی برای روابط بین دولت‌ها در منطقه تا تشدید تنش هستیم.»

چندی قبل شمار نامشخصی از جنگنده‌های «سوخو -30» نیروی هوایی روسیه  وارد پایگاه هوایی «بارانوویچی» در بلاروس شدند. روسیه و بلاروس از ایجاد یک مرکز آموزشی مشترک برای نیروهای هوایی دو کشور در این پایگاه هوایی خبر دادند. هر دو نیروی هوایی از جنگنده‌های سوخو-30 استفاده می‌کنند. بارانوویچی، در 136 کیلومتری جنوب غربی شهر «مینسک» واقع شده است، همچنین در حدود صد کیلومتری مرزهای اوکراین، لهستان و لیتوانی قرار دارد.

از سال 1999، روسیه و بلاروس یک ائتلافی تشکیل داده‌اند که هدف اصلی آنها اتحاد دو کشور است. متعاقب آن، بیش از 200 هزار نظامی، 80 فروند هواپیما و بالگرد، حدود 300 تانک و بیش از 10  فروند کشتی از روسیه و بلاروس در رزمایش مشترکی به نام «زاپاد» شرکت کردند. این رزمایش موجب هراس ناتو و  آمریکا شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول