اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

استفاده ابزاری از قهرمان جهان/ برای قهرمانان چکار کردید؟

مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی گفت: 7 سال قبل از حضور من در ورزش این استان، فرصت داشتید و چرا در این مدت برای سجاد پیرآیقرچمن کاری نکرده بودید.

استفاده ابزاری از قهرمان جهان/ برای قهرمانان چکار کردید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به گفته مدیرکل ورزش آذربایجان شرقی، وضعیت بیماران خاص، ناشنوایان، نابینایان و پارالمپیکی‌ها که در مسابقات جهانی و پارالمپیک به مدال دست یافته‌اند در قوانین جامع استخدام نیامده و در مورد این افراد حق جذب وجود ندارد لذا برای روشن شدن این موضوع گفت و گوی تفضیلی با ایوب بهتاج انجام داده ایم که در ادامه می آید.


فارس:مصوبه ‌استخدام قهرمانان چه می گوید؟

بهتاج:در دهه ۷۰ مصوبه ‌استخدام قهرمانان تصویب و اجرا شد که اواخر دهه ۷۰ لغو شد و مجدد در سال ۹۳ دوباره این اقدام خوب آغاز شد که شامل جذب قهرمانان المپیک جهانی، بازی‌های آسیایی(المپیک آسیایی) و مسابقات جهانی بود که طرح بسیار خوبی بوده و من هم به عنوان متولی .ورزش استان وظیفه‌ام است که طبق این مصوبه قهرمانان آذربایجان‌شرقی را جذب و استخدام کنم.

از‌ ابتدای سال ۹۷ توفیق خدمت ‌در ورزش استان آذربایجان‌شرقی را داشتم و باید بگویم که شغل خوب و استخدام، حق ورزشکار قهرمان بوده و با تمام وجودم برای انجام این کار ‌وارد میدان شده و در این ۳ سال فرزاد عبداالهی در تکواندو‌، فرزاد عباس‌زاده در‌ کاراته، یونس سرمستی در کشتی، فرزاد ارسباران دکر شمشیربازی و محمد گنجی‌نژاد در ووشو ‌جذب اداره ورزش و جوانان شده و‌ کار علی عبدالله‌زاده هم در دست اقدام است و خود این عزیزان شاهد بودند که من برای جذب آنها چقدر تلاش کردم و ‌نامه‌های استخدا‌م‌شان را شخصا به وزارت برده و پیگیر شده و حکم‌شان صادر‌ و استخدام شدند و حق‌شان هم بوده و کمک کردیم که به ‌آنچه استحقاق دارند، برسند.


فارس: قوانین استخدام در این زمینه چه می گوید؟

بهتاج:متاسفانه‌ بعضی افراد ناآگاه به قوانین، مسائلی را مطرح می‌کنند که اصلا در جریان نیستند. وضعیت بیماران خاص، ناشنوایان، نابینایان و پارالمپیکی‌ها که در مسابقات جهانی و پارالمپیک به مدال دست یافته‌اند در قوانین جامع استخدام نیامده و در مورد این عزیزان حق جذب نداریم. همین امروز اگر مجوز سجاد پیرآیقرچمن بیاید، من از فردا کارهایش برای استخدام آغاز می‌کنم.

متاسفانه از سجاد و امثال سجاد و مهدی بخشی در کانون ناشنوایان و چند جای دیگر استفاده ابزاری شده و آنها را به جلساتی بردند و‌ هدایای کوچکی به آنها داده شده است و عنوان کردند که اینها قهرمانان ما هستند.


فارس:امکانات اداره کل ورزش و بضاعت آن چقدر است؟

بهتاج: من بعد از چند سال از اولین مدال سجاد، وی به شورای عالی ورزش استان که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در ورزش بوده  استاندارهم ‌رئیس این شورا است، بردم ‌و در آنجا استاندار، شهردار، شورای شهر، روسای نهادها و ارگان‌های دولتی حضور دارند و این قهرمان با مترجم توانسته حرف دلش را در این جمع بزند. در آنجا عنوان کردیم قوانین اجازه نمی‌دهد که استخدامش کنیم و تنها راه حل استخدام وی در شهرداری است و هر روز هم می شنویم که نفراتی جذب شهرداری شدند.

خود شهرداری سازمان ورزش دارد که ‌امکانات سازمان شهرداری از اداره ورزش بیشتر است که به طور مثال آنها ۲۰ سالن سرپوشیده چند منظوره دارند و این در حالی که ما ۱۳ سالن داریم و وسعت امکانات ورزشی و سرانه آنها بیشتر است.


فارس:امروز چرا آقای بهتاج گناهکار معرفی شده است؟

بهتاج: من در آن جلسه مطرح کردم که که آقای استاندار این قهرمان ما است، کشورهایی هستند که سال‌ها‌ در ورزش سرمایه‌گذری می‌کنند اما نتوانستند مدا‌لی کسب کنند، اما سجاد به تنهایی ۷ مدال کسب کرده و آیا حقش نیست که یک شغل دائمی داشته باشد‌.

 دولت به من اجازه نمی‌دهد چاره ‌حل مسئله کار وی توسط شهرداری است و ‌‌رییس شورا‌‌، شورای اسلامی، شهردار تبریز‌ از این پیشنهاد استقبال کردند و استاندار هم دستور دادند و مراحل استخدام آغاز و وی را معرفی کرده و از کار گروه تاییدیه گرفته و از شهردار و رئیس شورای اسلامی وقت هم دستور جذب گرفتیم، اما امروز بهتاج گناهکار شناخته شده است.

شماها قبل از من چه کاری کردید؟ کاری نکرده بودید و من می‌خواستم سجاد استخدام شوند تا کار دائمی داشته باشد وگرنه هدایای یک میلیونی و پانصدهزار تومانی همه گذرا است و برای مهدی بخشی و سجاد و امثال آن درآمد پایداری نخواهد بود.


فارس:قبل از شما برای قهرمانان چه کردند؟

بهتاج: افراد ناآگاه‌ ‌می‌خواهند جو‌سازی کنند و منظور دیگری دارند و ‌این افراد که مدعی بحث مدیریتی هستند، اصلا قوانین را نمی‌دانند و می‌گویند اداره کل ورزش خودش می‌توانست استخدام کند. نه خیر! اداره کل ورزش نمی‌تواند، چون در قانون نیامده است. من در 3 سال 5 قهرمان را جذب کردم چون قانون اجازه می‌داد. ‌اگر 10 نفر هم بودند کار استخدام آنها را انجام می‌دادم. فرزاد عبداللهی قبل از من قهرمان جهان شده بود و

سجاد پیرآیقرچمن اولین مدال خود را در حدود ۱۰ سال قبل و‌ سال ۲۰۱۲ کسب کرده است. کانون ناشنوایان و یا عزیزی که مصاحبه می‌کنید در این مدت که من نبودم برای این قهرمان چکار کردید؟ هیچی‌. فقط استفاده ابرازی، در مجالس و سمینارهای آوردید و گفتید این قهرمان ما است، اما مراسمات برای سجاد ثمری نداشته است، ولی من افتخار می‌کنم که کار استخدام این قهرمان را تا این مرحله رساندم.

من در شورای شهر از شهردار و اعضای شورای شهر تقاضا کردم که این کار در شورای‌ وشهردار‌ قبلی تا این مرحله رفته است و ‌ابتر نماند و خواهشا به نتیجه برسانید تا دستور شروع به کار این عزیز ‌‌صادر شده و‌ استخدام شود. حالا اینجا بحث اداره کل ورزش و مقصر بودن بهتاج کجاست؟ یا به قوانین آگاه نیستند و یا مغرضانه برخورد می‌کنند.


فارس: متولی استخدام و به کار‌گیری قهرمانان کیست؟

بهتاج: یکی از خبرگزاری‌ها سوال شفافی پرسیده بود که بحث استخدام و به کار‌گیری قهرمانان برعهده کیست؟ این یک سوال عالی است و من باید به این سوال پاسخ دهد. استخدام مدال‌آوران المپیک، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی که ‌افراد سالم هستند برعهده اداره کل ورزش  وجوانان است.

الان پرویز هادی که مدال جهانی و بازی‌های آسیایی را دارد‌ یک نامه بنویسد که من تقاضای استخدام دارم و چون شرایطش را دارد یک ماهه استخدامش را قول می‌دهم هر چند در یک مجموعه دیگری است، اما حقش محفوظ است چون قانون اجازه می‌دهد اما در مورد قهرمانان ناشنوا، نابینا، پارالمپیک و ‌‌پاراآسیایی چنین قانون مدونی نداریم.

برای همین ما راهی پیدا کردیم و خیلی خوشحالم که عنوان کنم استاندار محترم سردار خرم پیگیر موضوع استخدام سجاد هستند‌ که پرونده‌اش به کجا رسیده است.

مدت قهرمانی و عمر قهرمانی محدود بوده و ۲۰ یا ۳۰ سال نیست و همین 5، 6 سال است و باید بتوانیم این قهرمانان را استخدام کنیم . برای سجاد بهترین مکان که با ورزش هم ارتباط دارد، شهرداری است. پیشنهاد من سجاد کارمند نشود حکم بگیرد اما بچه‌هایی داریم که ناشنوا هستند و سجاد با آنها ارتباط برقرار کرده و استعداد‌یابی کند و بعد از اینکه روزی سجاد از ورزش قهرمانی رفت، ده‌ها قهرمان به جایش داشته باشیم و این نیت من و عمل من بوده و نمی‌دانم کجای کار من اشتباه بوده  که‌ این عزیز متخصص از کار من ایراد گرفته است.

موضوع دیگری که مطرح شده انتخابات هیات مهندسی شده است و جالب است بگویم ‌نامه‌ای از طرف ناشنوایان نامه دارم که نوشته‌اند کدام مرکز و کانون سبب شده حق آنها ضایع شود و ‌ارتباط خاص با رای‌دهندگان دارند و افراد خود را رئیس هیات می‌کنند.

رئیس هیات قبلی به ناشنواها رسیدگی نکردند و با رئیس فدراسیون هماهنگ شدیم و عوض کردیم و با کسی تعارف ندارم و اگر رئیس فعلی هم برای ناشنوایان کار نکند و این عزیزان از وی راضی نباشند، حتما تغییرات خواهیم داشت تا نفری بیاید که به بچه ها خدمت کند و حمایت از جامعه ناشنوایان وظیفه من است.

انتهای پیام/60017/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول