اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان سعودی:مشکل ریاض با وکلای ایران در لبنان است

وزیر خارجه عربستان سعودی اذعان داشت که مشکل ریاض با لبنان اظهارات وزیر خارجه این کشور نبوده و بلکه آنها با قدرت متحدان ایران در منطقه مشکل دارند.

عربستان سعودی:مشکل ریاض با وکلای ایران در لبنان است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که مشکل لبنان بیشتر از اظهارات وزیر آن است و با  آنچه تسلط وکلای ایران بر لبنان خواند، ارتباط دارد.

فیصل بن فرحان در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت: لبنان به اصلاحات جامعی نیاز دارد که حاکمیت، قدرت و موقعیت خود را در جهان عرب احیا کند و ما از هر تلاشی در این راستا حمایت خواهیم کرد و گفت‌وگو با طرف‌های جهانی ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه مدعی شد که به دلیل تسلط حزب الله بر تصمیم‌گیری‌های کلیدی لبنان، این کشور نیازمند اصلاحات است.

بن فرحان ادعا کرد: هژمونی حزب الله بر نظام سیاسی لبنان ما را نگران می‌کند و تعامل با لبنان را برای عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) بی فایده می‌کند و رهبران لبنان باید راهی برای بازگرداندن لبنان به جایگاه خود در جهان عرب بیابند.

او درباره گفت‌وگوهای عربستان با ایران نیز گفت: مذاکرات با ایران هنوز اکتشافی است و به نتایج اساسی نرسیده است. 

وزیر خارجه عربستان سعودی درباره انتخابات عراق هم گفت: مهم است که این انتخابات با موفقیت و بدون اختلالات امنیتی برگزار شد و نتیجه روشنی به همراه داشت.
انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول