اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

محسن رضایی: باید سرمایه درگردش تولید کنندگان را افزایش دهیم/ می‌توانیم تحریم‌ها را با کمک جوانان بشکنیم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تولید کنندگان ما امروز توانایی ساخت و تولید را دارند و حتی بازار فروش تولیدات خود را نیز دارند پس باید سرمایه در گردش آنها را افزایش دهیم تا بتوانند ضمن توسعه کار و تولیدات خود اشتغال را هم افزایش دهند.

محسن رضایی: باید سرمایه درگردش تولید کنندگان را افزایش دهیم/ می‌توانیم تحریم‌ها را با کمک جوانان بشکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران صبح امروز محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور و محسن منصوری، استاندار تهران و حسین حق وردی، نماینده مردم شهرستان های ملارد شهریار و قدس از چند واحد صنعتی در شهرستان ملارد بازدید کردند و پای صحبت تولید کنندگان نشستند.

محسن رضایی در جریان این بازدید با بیان اینکه سرمایه در گردش برای تولید کنندگان ما بسیار مهم است، گفت: تولید کنندگان ما امروز توانایی ساخت و تولید را دارند و حتی بازار فروش تولیدات خود را نیز دارند پس باید سرمایه در گردش آنها را افزایش دهیم تا بتوانند ضمن توسعه کار و تولیدات خود اشتغال را هم افزایش دهند.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: بخشی از این افزایش سرمایه در گردش مرتبط با بانک‌هاست و بخشی نیز در بدنه دولت و ادارات باید انجام شود.

رضایی با تأکید بر اینکه دولت باید موانع تولید و سرمایه‌گذاری را بردارد، تصریح کرد: در کنار تأمین نقدینگی، رفع موانع تولید از جمله مجوزهایی که دست و پای تولید کننده را می‌بندد و سیر مراحلی که طول می‌کشد تا کارخانه‌ای مجوز بگیرد و تولیدات خود را توسعه بدهد، باید برطرف شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در جمع کارکنان یکی از شرکت‌ها تصریح کرد: حقیقتی که تمام دنیا هم به آن پی برده‌اند این است که جنگ دوم تحمیلی به ملت ایران وارد شده است که همان جنگی اقتصادی است.

وی افزود: ما خواهان جنگ اقتصادی نبودیم کما اینکه ایران در جریان برجام نشان داد که به دنبال جنگ چه از نوع نظامی و چه از نوع اقتصادی نیست؛ ما به دنبال پیشرفت کشور خودمان و پیشرفت تمام عالم هستیم.

رضایی ادامه داد: ما دنبال این هستیم که محیطی انسانی در تمام عالم شکل بگیرد تا انسان‌ها بتوانند در آرامش زندگی کنند؛ نه جنگ باشد و نه تحریم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تحریم‌ها گفت: خیلی از مواقع تحریم‌های اقتصادی بدتر از جنگ است ظلم و جنایتی که آمریکایی‌ها در تحریم های اقتصادی می‌کنند کمتر از ظلم و جنایات صدام و هیتلر نیست.

وی با بیان اینکه امروز به یک مجاهدت بزرگ نیاز داریم، تأکید کرد: جوانان ما باید دست به یک مجاهدت بزرگ در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغال و گسترش صنعت بزنند تا هم کشور را پیشرفت بدهند و هم مردم کشور را از این مشکلات نجات دهند.

رضایی ادامه داد: امروز باید محاصره اقتصادی کشور ما را شکسته شود و با کمک جوانان می‌توانیم تحریم‌های داخلی و خارجی را از میان برداریم. البته تحریم‌های داخلی چند برابر تحریم‌های خارجی است؛ قوانین دست و پا گیر و فرهنگ غلطی که از قبل از انقلاب باقی مانده باید برطرف شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به نقش جوانان در عبور از تحریم‌ها گفت: هر جوانی در ایران مانند بذری است که می‌تواند به درختی پهناور تبدیل شود و بهترین ثمرها را برای کشور داشته باشد به شرط اینکه اعتماد به نفس داشته باشیم به خداوند توکل و حرکت کنید.

وی با بیان اینکه ما در کشور نیاز به یک الگوی اقتصادی داریم که با فرهنگ و اقلیم ما سازگار باشد، تصریح کرد: بنگاه‌داری و شرکت‌داری که از غرب الگو گرفته‌ایم نمی‌تواند کار و خانه و خانواده را به هم پیوند بدهد و یکپارچه کند. در حالی که می‌توانیم با ترسیم الگوی اقتصادی بومی با رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی و اتصال آنها به کارخانه‌های بزرگ این یکپارچگی را ایجاد کنیم.

رضایی در پایان با بیان اینکه اقتصاد اجتماعی مقدم بر اقتصاد سیاسی است، گفت: الگوی اقتصادی کشور ما باید اجتماعی باشد نه سیاسی و امنیتی.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول