اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به نظام بانکی/بانک‌ها از فردا مکلف به پرداخت تسهیلات مسکن هستند

وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه ساخت هر متر مربع مسکن به نسبت نقاط مختلف کشور تعیین شده است و مردم می‌توانند از فردا با مراجعه به بانک‌های کشور نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به نظام بانکی/بانک‌ها از فردا مکلف به پرداخت تسهیلات مسکن هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی‌ درباره‌ آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: بر مبنای آخرین جزئیات جلسه‌ای که با رئیس بانک مرکزی داشتیم، طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی امروز توسط بانک مرکزی به سایر بانک‌های کشور ابلاغ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر مبنای جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن، بانک‌های کشور مکلف هستند، 20 درصد از تسهیلات پرداختی خود یعنی 360 هزار میلیارد تومان را به حوزه ساخت مسکن اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه این مسئله قانون کشور است، افزود: چنانچه هر بانکی از اجرای قانون مذکور سرپیچی کند، باید 20 درصد جریمه مالیاتی بشوند.

* مردم از فردا برای دریافت تسهیلات ساخت به بانک مراجعه کنند

قاسمی با اشاره به مشخص شدن نیاز تسهیلات ساخت مسکن در هر استان، تاکید کرد: هزینه ساخت هر متر مربع مسکن به نسبت نقاط مختلف کشور تعیین شده و مردم می‌توانند از فردا با مراجعه به بانک‌های کشور نسبت به دریافت این تسیهلات اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی در بیان یارانه در نظر گرفته شده برای ساخت مسکن در بخش‌های خاص گفت:  برای تامین مسکن اقشار کم درآمد مسئله یارانه تسهیلات و ارائه زمین به صورت اجاره 99 ساله را در نظر گرفتیم و وزارت راه و شهرسازی تاکنون زمین مناسب در 900 شهر را احصا کردند.

قاسمی در بیان زمین‌های تامین شده گفت: این زمین‌ها یا  در درون شهرها است یا در کنار شهرهای مختلف است که ضمن تغییر کاربری برای ساخت مسکن مهیا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول