اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اهدای ۲۵۰۰ ویلچر تمام ایرانی به معلولان کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ آغاز طرح مثبت حرکت توسط بنیاد ۱۵ خرداد

به همت بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام مرحله اجرایی طرح مثبت حرکت با هدف تأمین و اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان آغاز شد.

اهدای ۲۵۰۰ ویلچر تمام ایرانی به معلولان کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ آغاز طرح

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران،‌ صبح امروز در مراسمی در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی و در سالگرد شهادت شهید طیب حاج‌رضایی از شهدای قیام ۱۵ خرداد، آیین اهدای ۲۵۰۰ ویلچر به معلولان سراسر کشور با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد ١۵ خرداد برگزار شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این مراسم گفت: فاز نخست طرح "مثبت حرکت" بنیاد ١۵ خرداد برای تأمین ویلچر معلولان مناطق کم‌برخوردار کشور از امروز آغاز شد که دراین مرحله ۲۵۰۰ ویلچر با هزینه ۵ میلیارد تومان بین معلولان توزیع و اهدا خواهد شد.

علی عسگری با اشاره به تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی افزود: ستاد اجرایی نسبت به تأمین و اهدای ٢٧ هزار ویلچر متعهد شده که این ویلچرها به تدریج در اختیار معلولانی که توسط بهزیستی و بنیاد ١۵ خرداد شناسایی می‌شوند، توزیع می‌شوند.

وی افزود: اولویت توزیع در وهله‌ی اول  با افرادی است که توانایی خرید ویلچر نداشته باشند، خدمات دیگری نیز برای معلولان طراحی شده  و ستاد اجرایی فرمان امام سالانه ٣ تا ۴ هزار مسکن را احداث و تقدیم خانواده‌های دارای دو معلول به بالا می‌کند.

عسگری خاطرنشان کرد: توزیع وسایل کمک توانبخشی و اهدای بسته‌های معیشتی نیز از دیگر خدماتی است که ستاد اجرایی فرمان امام به معلولان ارائه می‌کند.

مدیرعامل بنیاد ١۵ خرداد نیز دراین مراسم گفت: حسب  تفاهمی که  با سازمان بهزیستی کشور داشتیم و در راستای مأموریت بنیاد ١۵ خرداد ، این بنیاد متعهد به تأمین ویلچر برای افراد  زیر ١۴ سال شد.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: ۴۰۰ ویلچر تا امروز در استان تهران توزیع شده ، از امروز نیز ۲۵۰۰ ویلچر دیگر در استان‌های سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب این حرکت ، تولید این ویلچرها در یک مؤسسه خیریه است که کارگران و کارکنان آن همگی افراد دارای معلولیت هستند و در واقع با همت و سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام ، از ظرفیت معلولین برای خدمت‌رسانی به معلولین استفاده شده است. تمام این ویلچرها ایرانی و دارای استاندارد و از مواد مرغوب و باکیفیت هستند و ارزش هر ویلچر هم ۲ میلیون تومان است.

در ابتدای این مراسم مقامات و مهمانان حاضر در مراسم با حضور در کنار مزار شهید طیب حاج‌رضایی ، یاد و نام  حر انقلاب و این شهید والامقام را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول