اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء خبر داد؛ ۱۳ عملیات هوایی در عمق سعودی؛ فقط دو شهر تا آزادی استان مأرب

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که طی هفته‌های گذشته نیروهای مسلح عملیات نظامی موفقی را در استان‌های البیضاء، شبوه و مأرب انجام دادند.

صنعاء خبر داد؛ ۱۳ عملیات هوایی در عمق سعودی؛ فقط دو شهر تا آزادی استان مأرب

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تشریح جزئیات مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» گفت که نیروهای ما موفق شدند استان البیضاء را با یاری فرزندان این استان به طور کامل آزاد کنند.

وی گفت که نیروهای مسلح ما طی هفته‌های گذشته عملیات نظامی موفقی در استان‌های البیضاء، شبوه و مأرب انجام دادند.

آزادسازی الجوبه و جبل مراد

سریع با اشاره به استمرار عملیات‌های نظامی تا آزادی کشور و تحقق آزادی و استقلال گفت: مناطق الجوبه و جبل مراد در مأرب تا مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰ کیلومتر مربع، در مرحله دوم عملیات ربیع النصر آزاد شد.

بنابر گزارش وبگاه «أنصارالله»، سریع افزود که با آزادی این مناطق نیروهای مسلح به یاری خداوند متعال همه مناطق استان مأرب به جز الوادی و شهر مأرب را آزاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد که نیروهای مسلح در دوره گذشته به یاری خداوند متعال موفق شدند بیشتر مناطق استان مأرب را آزاد کنند و به انجام وظایف جهادی در قبال ملت و کشور ادامه می‌دهند و هیچ تردیدی در پیشروی به سمت آزادسازی باقی مانده مناطق استان مأرب ندارند.

نیروهای ما منطقه العمود را آزاد کرده و به نزدیکی منطقه «الفلج» در ورودی شهر مأرب رسیده‌اند.

سریع تصریح کرد که مبارزان ما به پیشروی به سمت شهر مأرب ادامه می‌دهند و مزدوران ائتلاف متجاوز در حال فرار هستند و خسارت‌های سنگینی به مزدوران به ویژه آن‌هایی که اصرار بر جنگ داشتند، وارد آمد.

۱۳ عملیات در عمق خاک عربستان سعودی

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که ۱۵۹ بار حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در مرحله دوم عملیات ربیع النصر نیز نتوانست مانع پیشروی رزمندگان ما شود.

سریع اشاره کرد که در مرحله دوم عملیات ربیع النصر، پدافند هوایی یمن ۸۶ بار با هواپیماهای جنگی دشمن مقابله کرد و یگان موشکی نیز ۴۷ عملیات انجام داد که طی آن ۳۱ هدف دشمن در مناطق اشغالی و ۱۶ نقطه در عمق سعودی هدف قرار داده شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت که یگان پهپادی نیز ۱۴۱ مورد عملیات انجام داد که در ۱۲۸ عملیات اهداف دشمن در مناطق اشغالی و در ۱۳ عملیات نیز اهداف دشمن در عمق سعودی هدف قرار گرفت.

وی یادآور شد که تمامی تدابیر لازم برای حفظ جان شهروندان در منطقه الجوبه و دیگر مناطق و روستا اتخاذ شده بود.

قدردانی از شیوخ مأرب

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به ایفای نقش برجسته شیوخ مأرب و آزادگان و قهرمانان آن در آزادسازی مناطق این استان، گفت که ایفای نقش و موضع شهروندان استان مأرب و فرندان منطقه جبل مراد در حمایت از یمن و ملت آن در برابر متجاوزان و مزدوان واشنگتن و تل‌آویو، مایه افتخار است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ تردیدی برای پیشروی به سمت آزادسازی مناطق باقی مانده استان مأرب وجود ندارد، گفت: به محض آزادسازی و پاکسازی الجوبه و جبل مراد، اداره محلی و دستگاه‌های امنیتی اداره امور را به دست گرفتند تا امنیت و ثبات به این مناطق بازگردد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود که در مرحله دوم عملیات ربیع النصر بیش از ۲۰۰ نفر از عناصر ائتلاف متجاوز سعودی کشته و بیش از ۵۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

وی به عناصر باقی مانده ائتلاف سعودی در مأرب هشدار داد تا سریعا جنگ را متوقف کنند.

سریع تصریح کرد که پافشاری مزدوران و خائنان بر مواضع خود ما را مجبور خواهد کرد تدابیر مناسبی برای دفاع از ملت و کشور اتخاذ کنیم.

وی افزود که ما از چند جهت به دروازه‌های شهر مأرب نزدیک شده‌ایم و بار دیگر به شهروندان این شهر تأکید می‌کنم که ما به انجام وظایف خود در قبال آن‌ها ادامه می‌دهیم.

سریع خطاب به ائتلاف سعودی گفت: جنگ شما نه تنها بیهوده بلکه جنایت و تجاوز است که تنها ذلت، ننگ و شکست برای شما خواهد داشت.


مرحله دوم عملیات ربیع النصر

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول