اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جشنواره کتاب بچه‌های مسجد تا 24 آبان تمدید شد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران گفت: جشنواره کتاب بچه‌های مسجد در بخش‌های کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب برگزار می‌شود که مهلت ارسال آثار تا 24 آبان تمدید شد.

جشنواره کتاب بچه‌های مسجد تا 24 آبان تمدید شد

حسین براتی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران (فهما تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد در بخش‌های کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب با همکاری ستاد فهمای کشور اظهارداشت: ترویج کتاب­خوانی، نهادینه کردن عادتِ مطالعه در همه شئون زندگی است. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یکی از مؤثرترین نهادهای فعال فرهنگی در حوزه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی است در همین راستا این جشنواره برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد

براتی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای حقیقی و مجازی، ارتقاء سطح علمی و مهارت افزایی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اعضای کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران تصریح کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سامانه بچه‌های مسجد می‌توانند به نشانی www.bachehayemasjed.ir  و سایت جشنواره www.ravaqeketab.ir مراجعه  کنند.

جوایز نفرات برتر 

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا اول آبان بود که تا ۲۴ این ماه تمدید شد، تصریح کرد: از برگزیدگان جشنواره، در دو مرحله استانی و کشوری تقدیر به عمل خواهد آمد. جوایز بخش کتابخوان برتر در مرحله استانی: یک نفر ۱۰ میلیون ریال، و در بخش کشوری به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال برای نفرات اول تا سوم، در بخش کتابخانه برتر در مرحله استانی یک باب ۱۰ میلیون ریال و در مرحله کشوری به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون ریال، در بخش کتابدار برتر، در مرحله استانی یک نفر ۱۰ میلیون ریال و در مرحله کشوری به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۵ میلیون ریال و در نهایت در بخش سفیران کتاب در مرحله کشوری به سه نفر هرکدام ۳۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

براتی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره می‌توانند با شماره ۹-۰۲۱۴۴۸۴۸۸۳۵ تماس بگیرند.

خبرنگار: علی میرزایی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول