اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دبیر مجمع جهادگران کشور: گروه‌های جهادی فارس طلایه‌داران حرکت‌های جهادی در کشور هستند

دبیر مجمع جهادگران کشور گفت: اقدامات فراوانی از سوی گروه‌های جهادی در استان‌های مختلف از جمله استان فارس انجام شده است که در این میان گروه‌های جهادی فارس، پرچمداران و طلایه‌داران حرکت‌های جهادی در کشور هستند.

دبیر مجمع جهادگران کشور: گروه‌های جهادی  فارس طلایه‌داران حرکت‌های جهادی در کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نشست مجمع جهادگران استان فارس با حضور  ضرغام پرنیان، دبیر مجمع جهادگران کشور در سالن کوثر سپاه فجر برگزار شد.

پرنیان با بیان اینکه گروه‌های جهادی استان فارس در تمام زمینه‌ها و عرصه‌ها نظیر سیل، زلزله، کرونا و غیره نه تنها در این استان، بلکه در تمام استان‌ها نقش اول را داشته و دارند، گفت: در حوادث غیرمترقبه، اولین گروه‌های جهادی خارج از استان جهادگران استان فارس هستند که برای کمک و خدمت‌رسانی به محل حادثه می‌شتابند.

دبیر مجمع جهادگران کشور با بیان اینکه در دیگر اقدامات جهادی مانند اشتغالزایی و مطالبه‌گری نیز گروه‌های جهادی استان فارس پیشقدم هستند، افزود: در کیفیت اقدامات جهادی نیز استان فارس حرف اول را می‌زند و سردار بوعلی انصافا جهادی و با همه وجود فعالیت می‌کند.

پرنیان درباره شکل‌گیری مجمع جهادگران و اینکه این مجمع با دو رویکرد شکل گرفته است، اظهار داشت: اولین رویکرد سیاست‌گذاری است که در این رویکرد مشکلات بررسی و اولویت‌سنجی و تبدیل به سند می‌شوند.

وی با بیان اینکه دومین رویکرد مجمع مطالبه‌گری است گفت: مطالبه‌گری قطعاً کارسازتر و اثرگذارتر از سیاست‌گذاری است؛ گاهی مطالبه منطقی و درست یک گروه جهادی می‌تواند یک معضل اساسی را در یک منطقه برطرف کند.

پرنیان با بیان اینکه بی‌تعارف باید بخش عمده‌ای از زمان و انرژی‌مان را صرف مطالبه‌گری کنیم و بازوی بسیج سازندگی باشیم، افزود: در ساختار مجمع ما نباید نگاه تقابلی با بسیج داشته باشیم؛ ما باید مأموریت‌های بسیج را در کنار بسیج به نحو احسن انجام دهیم.

دبیر مجمع جهادگران کشور با بیان اینکه در مبحث مطالبه‌گری، هم درون سازمانی و هم برون سازمانی باید عمل کنیم، تصریح کرد: در برون سازمانی این موضوع با سیستم اجرایی و درون سازمانی طبق وظیفه ذاتی که مقام معظم رهبری بر عهده بسیج سازندگی گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه ما از بسیج طلبکار نیستیم بلکه منت‌دار بسیج هستیم، بیان کرد: هیچ کجای عالَم، مردمی‌تر از بسیج پیدا نشده و نخواهد شد و با وجود اینکه اشکالات فراوانی نیز در بسیج داریم، اما باید مواظب باشیم که افرادی خواسته یا ناخواسته جریان جهادی را سکان‌داری نکنند.

پرنیان به سخنان امام خامنه‌ای اشاره کرد و افزود: سال ۷۹ مقام معظم رهبری بسیج سازندگی را مأمور بسترسازی جریان جهادی کرده است و تا مادامی که حضرت آقا این دستور را پس نگیرند، ما به عنوان فردی ولایت‌مدار باید ذیل بسیج باشیم، ما در ستاد اجرایی، بنیاد علوی، آستان قدس و… نیز همکاری می‌کنیم، اما هرگز برای خودمان قرائت جدیدی از جریان جهادی را در هیچ نهاد دیگری قبول نمی‌کنیم؛ دلیل کار ما با بسیج سازندگی این است که گروه جهادی‌مان تبرک پیدا کند.

دبیر مجمع جهادگران کشور تأکید کرد: نگاه ما در بسیج به افراد و اشخاص نیست، بلکه نگاه ما آرمان و تفکر بسیج است.

پرنیان به طرح اصلاحیه قانون بسیج اشاره و اذعان کرد: مجموعه سازندگی و مجمع جهادگران شیراز در بحث اصلاحیه قانون بسیج و طرح احیای جهاد سازندگی سنگ تمام گذاشته‌اند و ۶۰ بیانیه منطقی و عقلایی از شیراز به سمت فضای مجازی و رسانه رسیده است، گرچه استان‌های دیگر نیز بیانیه داده‌اند، اما هیچ کدام قابل قیاس با گروه‌های جهادی شیراز نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه ما به نمایندگی از ۴۹ گروه جهادی، همه ظرفیت‌مان را پای کار دولت می‌آوریم گفت: دولت نیز به جای ایجاد ساختار جدید باید ظرفیت‌های موجود را پشتیبانی کند. امروز ظرفیت مردمی را مردم می‌توانند مدیریت کنند و خواهش ما از دولتمردان این است که نسبت به ایجاد ساختار دقت نظر کنند.

دبیر مجمع جهادگران ضمن اشاره به ضرورت تعامل با دولت، تاکید کرد: ما باید با دولت تعامل داشته باشیم اما از طرفی باید از ظرفیت جریان جهادی در بسیج نیز حمایت و صیانت کنیم.

پرنیان افزود: اصلاحیه قانون بسیج سازندگی با عنایت سردار سرلشکر باقری در کمیسیون امنیت ملی تصویب شده است، اما چند ماهی است که در هیئت رئیسه مجلس، در صف ورود به مجلس قرار دارد و شما جهادگران باید با همکاری نمایندگان خود این موضوع را پیگیری و مطالبه کنید.

انتهای پیام/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول