اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش محسوس دما در اغلب استان‌ها/تداوم بارش‌ها تا ۱۶ آبان‌

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا شنبه ۱۵​ آبان در اغلب مناطق کشور کاهش محسوس دما داریم و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

کاهش محسوس دما در اغلب استان‌ها/تداوم بارش‌ها تا ۱۶ آبان‌

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطق شمال غرب و غرب کشور، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران داریم و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی خزر بارش در سواحل خزر، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی آغاز می‌شود.

وی افزود: روز آینده 13 آبان علاوه بر تداوم بارش‌ها در مناطق مذکور در کل دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق جنوب غرب و مرکز کشور همچنین برخی نقاط شرق کشور، شمال بوشهر و فارس رگبار باران، گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق داریم که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز جمعه بارش در شمال غرب و شمال شرق کشور تضعیف شده و در مناطق ساحلی خزر، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، قم، مرکزی‌‌، لرستان، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، بوشهر، فارس و غرب یزد بارش خواهیم داشت.

اصغری گفت: روز شنبه 15 آبان در شرق سواحل خزر بارش پراکنده داریم و در سایر مناطق این وضعیت تداوم دارد.

وی افزود: روز یکشنبه 16 آبان بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش یافته و فقط در استان‌های مرکزی و قم، لرستان، ایلام، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، غرب یزد و کرمان بارش خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا شنبه 15 آبان در اغلب مناطق کشور کاهش محسوس دما داریم و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: فردا و جمعه در شرق و شمال شرق کشور و بخش‌های از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک خواهیم داشت.

وی بیان کرد: دریای خزر از اواخر وقت امروز تا جمعه مواج است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، در بعدازظهر ابری و وزش باد به تدریج بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 11 درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد، مشهد با کمینه دمای  یک درجه بالای صفر و بجنورد با  کمینه دمای صفردرجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول