اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مقابله با تهاجم فرهنگی از طریق ساخت برنامه‌های مذهبی در صدا و سیمای ایلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: ایجاد و حفظ ارتباط موثر جوانان با احکام دین و در نتیجه مقابله با تهاجم فرهنگی، با ساخت برنامه‌های فاخر و مذهبی در صدا و سیمای استان ایلام امکانپذیر است.

مقابله با تهاجم فرهنگی از طریق ساخت برنامه‌های مذهبی در صدا و سیمای ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ظهر امروز در نشست مشترک مدیر کل صدا وسیمای مرکز ایلام و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در خصوص نقش مهم رسانه استانی در ترویج فرهنگ دینی و راه‌های افزایش همکاری و تعامل بیش از پیش هر دو نهاد بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی نیز ضمن تقدیر از تعامل و همکاری صدا و سیمای مرکز ایلام در احیا و ترویج فرهنگ دینی در سطح استان گفت: ایجاد و حفظ ارتباط موثر جوانان با احکام دین و در نتیجه مقابله با تهاجم فرهنگی، با ساخت برنامه‌های فاخر و مذهبی در صدا و سیمای استان ایلام امکانپذیر است.

وی افزود: هم افزایی این دو نهاد می‌تواند اثرات عمیق دینی و فرهنگی در سطح استان را به همراه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: با تخصص خوبی که در سازمان تبلیغات وجود دارد به دنبال این هستیم که تحولی را در انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان ایجاد کنیم که در این زمینه صداوسیما می‌تواند نقش محوری ایفا کند.

وی ادامه داد: ترمیم تصویر ذهنی مردم نسبت به کارآمدی مسوولان یکی از موضوعاتی است که فقط با نقش آفرینی صداوسیما امکان تحقق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: تجربه موفق همکاری مرکز رسانه سازمان تبلیعات مرکز با صداوسیما در یکسال اخیر نشان داد هروقت تخصص تبلیغ دین از طرف سازمان تبلیغات در کنار تخصص رسانه و هنر قرار می‌گیرد و روحیه تحولگرایی و خلاقیت به آن افزوده می‌شود اثرات مطلوبی را برجای می‌گذارد.

وی در پایان گفت: اثرسنجی و طراحی دقیق اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای متناسب با سلیقه مخاطب باید به عنوان یک اصل محسوب شود که اگر در این زمینه همکاری صورت گیرد ان‌شاالله شاهد اتفاق‌های خوبی در عرصه فرهنگ خواهیم بود.

لزوم ترویج معارف اسلامی در صدا و سیمای مرکز ایلام

بازوند مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام در این نشست، ضمن تاکید بر تولید و ساخت ویژه برنامه‌های مختلف در رسانه استانی با هدف ترویج و تقویت اعتقادات دینی و مذهبی در استان گفت: صدا و سیمای مرکز ایلام همواره تلاش کرده است در برنامه‌های مختلف به ویژه در حوزه جوانان به ترویج معارف اسلامی بپردازد. 

وی افزود: شبکه استانی مرکز ایلام یک شبکه بین‌المللی و دارای مخاطبان فراوان حتی خارج از مرزها به ویژه در کشور عراق است و ما با تولید برنامه‌های فاخر می‌توانیم به راحتی در تبلیغ و ترویج اعتقادات دینی و مذهبی نقش اثر گذاری ایفا کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام به فعالیت شبکه‌های معاند با امکانات و و تعداد فراوان به منظور تضعیف اعتقادات دینی و مذهبی در جامعه و در نتیجه افزایش معضلات و مشکلات روحی و اخلاقی در بین مردم اشاره کرد و گفت: برنامه سازان رسانه استانی ضمن گرامیداشت تمامی مناسبت‌های مذهبی با تمام توان به دنبال خنثی کردن این نقشه شوم و فرهنگ سازی برای ترویج احکام دینی و مذهبی در جامعه هستند.

وی گفت: در همین زمینه آماده استفاده از کارشناسان تبلیغات اسلامی استان با هدف تبلیغ و ترویج شعائر و احکام دینی هستیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول