اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صالحی امیری: دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور گمراهی از مسیر شهدا است

رئیس کمیته ملی المپیک ایران شهدا را نقشه راه رسیدن به قله‌ها دانست و گفت: دلیل اینکه اگر امروز در حوزه سیاسی تهمت و در عرصه اقتصاد و اجتماعی مشکل وجود دارد دور شدن از مسیر شهدا و منفعت‌طلبی است.

صالحی امیری: دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور گمراهی از مسیر شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید رضا صالحی امیری عصر امروز در مراسم یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس در زورخانه حضرت علی(ع) با بیان اینکه گیلان سرزمین راز و رمز است و هرکجا از این کشور را بشکافیم سرشار از رموز متخلف است، اظهار کرد: حق گیلان قرار گرفتن در قله توسعه است زیرا تاریخ این استان همواره درخشان بوده و وجود هشت هزار شهید نشان‌دهنده همین امر است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به شهدا و مسیر آنان در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی بیان کرد: شهدا به تجلیل ما و امثال ما نیاز ندارند ولی برعکس؛ ما به عنوان مسؤول به آنان نیاز داریم و امروز جمع شدیم که به این هشت هزار شهید گیلانی متوسل شده و به آنان بگویم تا آخرین توان راه و مسیر شما را ادامه خواهیم داد.

رئیس کمیته ملی المپیک با درخواست از ورزشکاران در خصوص توجه به زندگی و سیره شهدا افزود: ما به فضیلت و معرفت شهدا محتاجیم و تمامی ورزشکاران و قهرمانان باید اخلاق و زندگی شهدا را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی شهدا را نقشه راه رسیدن به قله‌ها دانست و بیان کرد: اگر کسی از  مسیر شهدا دور شود گمراه شده کمااینکه امروز در حوزه سیاسی تهمت و در عرصه اقتصاد و اجتماعی مشکل وجود دارد دور شدن از مسیر شهدا و منفعت‌طلبی است.

صالحی امیری با بیان اینکه در مراسم یادواره شهدا باید به سیره و ویژگی عجیب شهدا توجه و تأکید شود، افزود: ورزش ساحت جسمانی و یک ساحت روحانی یعنی مرام پهلوانی دارد و وقتی به یک نظام مقدس می‌گوییم یعنی با خون شهدا این نظام به موفقیت رسیده است.

وی با تأکید بر تغییر گفتمان‌ در جامعه گفت: باید نسل جوان را تغییر داده و تنها راه این تغییر توجه به شهدا است که مهم‌ترین ثمره دوران دفاع مقدس انقلاب فرهنگی در عرصه مختلف بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک، گیلان را مهد قهرمانان متعدد در عرصه ملی معرفی کرد و گفت:در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به گیلان وجود دارد که ماحصل آن وجود ورزشکاران زیاد گیلانی در المپیک و پاراالمپیک است.

وی دریافت پنج سهمیه در المپیک و سه سهمیه در پاراالمپیک توکیو را نشان از توانمندی گیلان عنوان کرد و افزود: گیلان برای برگزاری المپیاد ورزشی کشورهای عضو اکو قابلیت‌های بالایی دارد که در رونق گردشگری و اقتصاد استان اثرگذار است.

 

عدم گدایی از استکبار ناشی از اندیشه ایرانی پهلوانی است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه در دین مبین اسلام به امر ورزش تأکید ویژه شده است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ ورزش رنگ قهرمان و پهلوانی به خودش گرفته که این امر ناشی از هدایت‌های امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری بوده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های قهرمانان ملی در جمهوری اسلامی افزود: در طول تاریخ قهرمانان ملی ایران خودباور و خدا باور بودند که این مهم حاصل توجه آنان به امر معنویت بوده است

وی با تأکید بر لزوم توجه به برنامه استکبار به‌منظور کاهش تأثیر نقش ورزش پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی بیان کرد: قهرمانان ایران از جنوب شرقی آسیا تا آسیای میانه نام آورانی عزیز و عزتمدار بودند و هرکسی که آمد خدشه‌ای به این قهرمانان وارد کند با واکنش سریع مردم مواجه شد‌.

فلاحتی ملت ایران را ملتی قدردان دانست و افزود: مردم ایران به مفاخر خود افتخار کرده و همواره ملتی قدردان و برتر هستند و باید به شناخت قهرمانان و پهلوانان ایرانی برای نسل کوشش کرد.

وی با بیان اینکه عدم گدایی از استکبار ناشی از اندیشه ایرانی پهلوانی است، گفت: همه مسؤولان باید در طراز اندیشه و باور ایرانی قرارگرفته و دست گدایی به سمت غرب دراز نکند چون جمهوری اسلامی بر اساس منشور خودش رفتار کرده که آن منشور ایرانی اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان یکی از اهداف اساسی در ورزش قهرمانی را قهرمان شدن به نام جامعه اسلامی و پهلوان شدن برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام سلامت جامعه با ورزش ارتباط تنگاتنگ دارد و باید با سرمایه‌گذاری در ورزش از بسیاری از معضلات اجتماعی پیشگیری کرد لذا وزارت ورزش باید ورزش را همگانی کرده و در میدان عمل به مردم آموزش دهد.

به گفته فلاحتی مسؤولان باید ورزش را همگانی، اخلاق مدار کرده به آیین‌های دینی آشنا و در عرصه بین‌المللی هم نباید در مقابل هیچ کشوری تسلیم شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ورزش‌های بومی‌ محلی در کشور افزود: در گیلان صدها ورزش بومی محلی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

 

حاج قاسم سلیمانی قهرمان واقعی ملت ایران است

استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم ایران رابطه بسیار خوبی با قهرمانان و پهلوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف دارند، اظهار کرد: گود زورخانه انسان‌ را به یاد پوریای ولی و مرحوم پهلوان تختی می‌افتد زیرا آن پهلوانان به مولا علی بن ابی طالب متوسل می‌شدند.

اسدالله عباسی شهدا را قهرمانان واقعی در طراز جمهوری اسلامی دانست و گفت: وقتی فرمانده جبهه در دوران دفاع مقدس زمانی که رژیم بعث عراق با گاز شیمیایی به رزمندگان حمله می‌کند می‌بیند که یک بسیجی ماسک نزده و آن فرمانده گیلانی ماسک خود را از صورتش درآورده و به آن بسیجی می‌دهد آنجاست که مقام معظم رهبری می‌گوید قهرمان یعنی شهید حسین املاکی.

وی با تأکید بر لزوم توجه به قهرمانان واقعی جامعه یعنی شهدا و امام شهدا بیان کرد: در جامعه باید مسیری را طی کنیم که شهدا طی کردند به‌طوری که وقتی شهید حسین فهمیده برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از ارزش‌ها جسم خود را زیر تانک می‌اندازد یعنی باید به قهرمانان واقعیت جامعه  توجه کرد‌.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش شهدا در ایستادگی مردم در مقابل استکبار تصریح کرد: امروز ما آنچه داریم به برکت خون پاک شهیدان بوده و مسؤولان باید خود را مرهون و مدیون شهدا بدانند زیرا این شهدا به ما آبرو دادند لذا اگر امروز جوانان قهرمان و پهلوان ایرانی در میادین ورزشی پرچم ایران را به اهتزاز در میاورند برای ما الگو است چون ایران در عرصه علم، ورزش، هوافضا و پزشکی دارای نام و نشان در جهان هستیم.

عباسی با تأکید بر اینکه ورزشکاران باید قهرمان واقعی ملت ایران یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را الگو خود قرار دهند، افزود: اگر امروز حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملی می‌نامیم دلیل آن اخلاق، منش، رفتار پهلوانی در طراز جمهوری اسلامی است زیرا این شهید به جهانیان نشان دادند اخلاق‌مداری یعنی این.

در پایان این مراسم از کتاب قهرمانان آسمانی(زندگی نامه شهدای ورزشکار گیلانی) رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول