اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته چهارم لیگ برتر| استقلال در دیار سعدی و حافظ و دربی اصفهان

رقابت های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام 4 مسابقه آغاز می شود که استقلال در شیراز به مصاف فجرسپاسی می رود و دربی اصفهان هم از دیگر مسابقات حساس این روز است.

هفته چهارم لیگ برتر| استقلال در دیار سعدی و حافظ و دربی اصفهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر از فردا با انجام 4 مسابقه آغاز می شود. بعد از انجام رقابت های این هفته تیم ملی برای بازی با لبنان و سوریه که خارج از خانه است آماده می شود. روز جمعه شاهد کورس دوباره استقلال و سپاهان 9 امتیازی برای صدرنشینی هستیم.

نگاهی به 4 مسابقه فردا می اندازیم؛

هوادار - پدیده مشهد؛ خروج شاگردان عنایتی از بحران؟

هوادار یکی از تیم های تازه وارد لیگ برتر با سه باخت متوالی در وضعیتی نامناسب قرار گرفته است. رضا عنایتی که این تیم را به لیگ برتر آورده هنوز نتوانسته یک امتیاز لیگ برتری دشت کند، این در حالی است که اکثر کارشناسان روش بازی تیم هوادار را قابل قبول دانسته اند. حتی سپاهانی ها بعد از شکست دادن این تیم اعتراف کردند که هوادار آنها را شگفت زده کرده است. با این حال اگر هوادار فقط زیبا بازی کند و امتیازی نگیرد ممکن است از گزینه های اصلی سقوط شود. 

حریف این هفته هوادار تیمی از زادگاه عنایتی است. پدیده مشهد هم شرایط نامناسب و بحرانی دارد و از سه بازی اول لیگ فقط یک امتیاز کسب کرده است. آن هم در حالیکه در یک بازی حتی در میدان حاضر نشده است! به این ترتیب شاید عنایتی در بهترین زمان ممکن به تیمی رسیده که حتی بر سر نام آن اختلاف نظر وجود دارد و برخی آن را پدیده و برخی دیگر آن را شهرخودرو می نامند. اکبر میثاقیان که در هفته سوم جانشین رضا مهاجری شده تمام تلاش خودش را خواهد کرد تا این تیم را از بحران خارج کند اما کار دشواری پیش رو دارد.

تراکتور - پیکان ؛ دومین برد خانگی قرمزپوشان تبریزی؟

تراکتور تبریز با فیروز کریمی فقط یک برد در سه هفته به دست آورده است و اگر تراکتور می خواهد به اوج برگردد قطعا باید روند نتیجه گیری خود را تغییر بدهد. فیروز کریمی بعد از شکست مقابل استقلال از عملکرد دو سه بازیکن تیمش انتقاد کرد اما گفته می شود هیچ بازیکنی از این تیم کنار گذاشته نشده است. هواداران منتظرند تا دوباره تراکتور در خانه پیروز شود اما حریف سرسختی را پیش رو دارد.

پیکان هم فعلا دو بازی در لیگ برتر انجام داده و 4 امتیازی است. این تیم تهرانی که به دلیل حضور بازیکنانش در تیم امید بازی هفته سومش معوق شد در هفته چهارم هم شاید نتواند از آنها استفاده کند زیر این دو بازیکن سرما خورده به اردوی پیکان بازگشتند.

ذوب آهن - سپاهان؛ دربی اصفهان

دربی اصفهان می تواند یکی از بازی های جذاب این هفته باشد بخصوص اینکه ذوب آهن نسبت به فصل گذشته تغییر کرده و تیمی قدرتمند شده که قصد ندارد فقط برای بقا بجنگد. سپاهان اما اسب خود را برای قهرمانی در این فصل زین کرده است. تیمی که به گفته برخی کارشناسان یکی از کامل ترین تیم های این فصل  لیگ برتر است که در هیچ پستی ضعف ندارد.

سپاهان در حال حاضر 9 امتیازی است و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در صدر قرار گرفته است. باید دید ذوب آهن با سرمربی پرسپولیسی اش می تواند ترمز سپاهان را بکشد و نوار بردهای پیاپی زرد پوشان را قطع کند یا ذوبی ها به سپاهان هم مثل استقلال سه امتیاز را تقدیم می کنند.

فجرشهید سپاسی - استقلال؛ سوغات سه امتیاز از دیار سعدی و حافظ؟

این بازی یادآور مسابقات خوب دو تیم در لیگ برتر در گذشته های نه چندان دور است. فجر شهید سپاسی همواره تیمی قابل احترام و سازنده در فوتبال کشورمان محسوب می شده و اکنون این تیم به لیگ برتر بازگشته تا خاطرات خوب گذشته را برای هوادارن فوتبال شیراز و استان فارس زنده کند. فجر شهید سپاسی بعد از دو شکست متوالی موفق شد صنعت نفت آبادان را شکست بدهد تا از بحران خارج شود.

استقلال 9 امتیازی هم در سه هفته ابتدایی لیگ خود را در قواره یک مدعی واقعی قهرمانی نشان داده است. تیمی که هیچ گلی نخورده و خط حمله زهرداری هم دارد. در این هفته مجوز بازی ژستند مهاجم فرانسوی و جدید استقلال هم صادر شده و باید دید آبی پوشان از شهر سعدی و حافظ هم با دست پر به خانه برمی گردند یا جوانان فجر می توانند استقلال قدرتمند را متوقف کنند.

ایمان صادقی دروازه بان اسبق پرسپولیس در فجر کار دشواری در این بازی خواهد داشت اما اگر مثل بازی قبل در تیمش بدرخشد شاید فجری ها در این بازی موفق شوند.

اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر:

هفته چهارم / جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰
 هوادار تهران – پدیده مشهد  
حسین زیاری – قهرمان نجفی – حمید رضا افشون – وحید زمانی
ناظر: علیرضا یزدانی              
تراکتور تبریز – پیکان تهران   
سید علی اصغر مومنی – سید یعقوب حجتی – هیوا بهمنی – امیر سامان سلطانی    
ناظر: محمد رضا فلاح          
فجر سپاسی شیراز  - استقلال تهران
مرتضی منصوریان – آرمان اسعدی – یعقوب سخندان – سید مهدی مرجان زاده  
ناظر: یداله جهانبازی  
 ذوب آهن اصفهان  - سپاهان اصفهان
پیام حیدری – محمد رضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – مسعود حقیقی   
ناظر: ابوطالب طاهریان    
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰
 مس رفسنجان - آلومینیوم اراک
محمد حسین ترابیان – علیرضا طاهرخانی – امین زاهدی – شبیر بهروزی  
ناظر: فریدون اصفهانیان   
نساجی مازندران – صنعت نفت آبادان
حسن اکرمی – میلاد قاسمی – مجتبی غریب – علی بای  
ناظر : رسول فروغی   
 پرسپولیس - گل گهر سیرجان
بیژن حیدری – علی میرزابیگی – علیرضا ایلدرم – ناصر جنگی  
ناظر: رضا سخندان
نفت مسجد سلیمان – فولاد خوزستان
علی صفایی – علی احمدی – محسن بابایی – ایمان کهیش
ناظر: محسن قهرمانی  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول