اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

برنامه شهرداری تهران برای خانه‌دار شدن شهروندان

شهردار تهران از همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت گسترده مسکن، ایجاد زمینه تسهیل روند مسکن دار شدن شهروندان، ایجاد تسهیل در ساخت مسکن های اجتماعی و ارائه مسکن های استیجاری برای شهروندان خبر داد.

برنامه شهرداری تهران برای خانه‌دار شدن شهروندان

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه دیدار با اکبر نیکزاد ثمرین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن قابلیت های بالا و قدمت طولانی در حوزه ساخت مسکن و زیرساخت‌های متعددی در حوزه فنی و عمرانی دارد.

وی دامه داد: براساس همین قدمت و سابقه بنا شد با همکاری هایی که صورت می گیرد شهرداری بتواند برای فعالیت در عرصه ساخت گسترده مسکن، ایجاد زمینه تسهیل روند مسکن دار شدن شهروندان، ایجاد تسهیل در ساخت مسکن های اجتماعی و ارائه مسکن های استیجاری برای شهروندان اقدام کند تا از این وضعیت در تهران به عنوان گران ترین شهر کشور در حوزه مسکن خارج شویم و یک شرایط زیست پذیرتری را برای شهروندان ایجاد کنیم.

شهردار تهران افزود: با تفاهمی که صورت گرفت قرار شد چارچوب هایی که منجر به سرعت دادن به ساخت مسکن به ویژه در بافت های ناپایدار و در مجموعه های ناایمن شهری اقدامات خود را داشته باشیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: همچنین‌ بتوانیم یک منطقه بندی مشخصی مبتنی بر ساخت مجموعه های گسترده در تهران داشته باشیم و در کنار آن در توسعه زیرساخت های شهری به ویژه در بزرگراه های شهری و مجموعه های مرتبط با این حوزه و همچنین مترو همکاری کنیم‌.

 وی افزود: همچنین‌ بتوانیم شرایط را به سمتی ببریم که از ظرفیت های بنیاد مسکن برای ایجاد یک نهضت مسکن سازی استفاده کنیم . امیدواریم که ماحصل این کار به بهبود زندگی و شکستن وضعیت نابسامانی که در قیمت مسکن و اجاره در شهر تهران وجود دارد، کمک کند.

برنامه بنیاد مسکن انقلاب برای توسعه خطوط متروی تهران

اکبر نیکزاد ثمرین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم به خبرنگار شهر گفت: بنیاد مسکن و شرکت های زیر مجموعه آن در سرفصل های مختلف با شهرداری تهران همکاری دارند.

وی ادامه داد: در این جلسه در بحث همکاری در حوزه زیرساخت های شهر تهران به ویژه ساخت و توسعه خطوط متروی تهران که در حال حاضر یکی از این خطوط به وسیله یکی از شرکت‌های بنیاد مسکن در حال توسعه است توافقات خوبی حاصل شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مقرر شد در سایر خطوط مترو نیز بنیاد مسکن و شرکت های زیرمجموعه آن وارد عمل شده و به توسعه و تکمیل سریعتر آن کمک کنند.

نیکزاد افزود: در بحث ساخت مسکن در تهران نیز قرار شد با یک برنامه ریزی مناسب و در راستای اقدامات قبلی در این دوره شتاب بیشتری در حوزه ساخت تعداد واحدها ایجاد شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس بنا شد که اراضی مورد نظر شهردار به ما معرفی و در بنیاد مسکن روی آن مطالعه و طرح ریزی شود تا بزودی شاهد شروع ساخت این واحدهای مسکونی در تهران باشیم تا ساخت این واحدها کمکی برای خانه دار شدن مردم تهران باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول