اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افتتاح ۴ پروژه فناوری و نوآوری در گلستان با حضور معاون رئیس‌جمهور

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان از افتتاح چهار پروژه فناوری و نوآوری در استان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبر داد.

افتتاح ۴ پروژه فناوری و نوآوری در گلستان با حضور معاون رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی غفاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان گلستان در نوع خود حرکت جهادی است و ما آماده حمایت از استارت‌آپ‌ها مخصوصاً در بخش تولید محتوا، اپلیکیشن و بازی‌های موبایلی هستیم.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری می‌تواند حمایت‌های زیرساختی، تجهیزاتی، تسهیلاتی، آموزشی، تجاری‌سازی و مربیگری برای رشد استارتاپ‌ها داشته باشد، سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند بستر مناسبی برای رشد استارتاپ‌ها برای رسیدن به موفقیت‌شان تا رسیدن به بازار فراهم کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح نوآوری استان افزود: براساس آخرین هماهنگی که انجام شد ستاری معاون علم و فناوری ریاست‌جمهوری روز سه‌شنبه برای افتتاح پروژه‌های حوزه علم و فناوری استان گلستان سفر خواهند کرد، تعدادی از مدیران عامل شتاب‌دهنده کشوری و استانی در این سفر حضور خواهند داشت.

غفاری بیان کرد: مهم‌ترین پروژه حوزه فناوری که با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح می‌شود فاز یک کارخانه نوآوری گرگان است که مراحل تجهیز، نوآوری و استقرار تیم‌ها در مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع انجام شده است در این سفر فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی؛ مجموع مساحت کارخانه نوآوری استان گلستان ۸ هزار متر مربع است، کارخانه نوآوری گنبدکاووس به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متر با مشارکت دانشگاه گنبدکاووس و شتاب‌دهنده ارگانیا و حمایت مستقیم معاونت ریاست‌جمهوری افتتاح خواهد شد این پروژه در اکوسیستم و زیست‌بوم گنبدکاووس و شرق استان می‌تواند مؤثر باشد.

* افتتاح خانه خلاق گرگان در محل خانه تقوی در بافت قدیم گرگان با مشارکت بخش خصوصی و میراث فرهنگی

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان همچنین از افتتاح خانه خلاق گرگان در محل خانه تقوی در بافت قدیم گرگان با مشارکت بخش خصوصی و میراث فرهنگی به مساحت ۹۰۰ مترمربع خبر داد و ابراز کرد: این پروزه به منظور استقرار استارت‌آپ های حوزه صنایع خلاق راه اندازی می شود.

غفاری بیان کرد: مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی در سایت دانشگاه واقع در شصتکلاته گرگان افتتاح می‌شود مساحت تقریبی این پروژه یک‌هزار متر است.

به گفته وی؛ افتتاح این پروژه‌ها می‌تواند تحول جدی در زیست‌بوم نوآوری، فناوری و استارتاپی استان ایجاد کند امیدواریم نتایج این سرمایه‌گذاری را به‌زودی در سال آینده ببینیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه کارخانه نوآوری گرگان برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: اشتغال ایجاد شده بیشتر برای جوانان کمتر از ۳۵ سال است درصد قابل‌توجهی از آنها زیر ۳۰ سال هستند.

غفاری بیان کرد: معاون علمی ریاست جمهوری برای کارخانه‌های نوآوری در استان گلستان «برای چهار پروژه» حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب کرد که بخش قابل توجهی از آن تخصیص پیدا کرده و مابقی در حال تخصیص است .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول