اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آخوندی: در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم!

عباس آخوندی در دومین همایش بین‌المللی مطالعات ایران معاصر گفت: امروزه در ایران با بحران‌های زیادی مواجهیم...در حوزه اجتماعی؛ زوالِ اخلاق، فروکاستن سرمایه اجتماعی، قطبی‌شدن شدید جامعه و بی‌اعتمادی عمومی...

آخوندی: در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «دولت ملی و پرسش از ایران» نوشت: «عباس آخوندی در دومین همایش بین‌المللی مطالعات ایران معاصر گفت: امروزه در ایران با بحران‌های زیادی مواجهیم...در حوزه اجتماعی؛ زوالِ اخلاق، فروکاستن سرمایه اجتماعی، قطبی‌شدن شدید جامعه و بی‌اعتمادی عمومی در تمامی سطوح اجتماعی و سیاسی و در حوزه اقتصادی؛ تورم مزمن؛ بی‌ثباتی بازار، بی‌کاری بالا و مزمن...فقیرشدن مستمر مناطق دور از مرکز و در زمینه تحولات سکونتگاه‌ها، شهرنشینی سریع و بی‌سامان، چالش کاهش قابلیت زندگی و مانع‌های حرکت و جابه‌جایی در بین سکونتگاه‌ها و درون آنها...و مسائلی از این دست».

این روزنامه اصلاح طلب علاوه بر بازنشر اظهارات وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی در همین شماره در مطلبی با عنوان «چالش های طرح جهش ساخت مسکن» نوشت: «گاهی گفته می‌شود این طرح درنهایت به نفع سرمایه‌داران و دلالان مسکن است و اساسا این طرحی است در راستای انباشت ثروت گروه‌ها و شرکت‌های خاص».

روزنامه شرق در ادامه نوشت: «سیاست کلانی مانند ساخت چهار میلیون مسکن دو بعد دارد: نخست، بعد اجتماعی و دموکراسی که همان جامعه مدنی است. دوم، بعد فنی و کارشناسی که به ملاحظات علمی مربوط است. تنها راه‌حل پیشرو، تلفیق دموکراسی اجتماعی با دانش فنی و کارشناسی است».
 

 


زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که یکروز با تکبر و پرخاشگری میکروفون خانم خبرنگار را پرت کنیم، روز دیگر در توصیف محل سکونت حدود ۱۰ میلیون ایرانی از واژه تحقیرآمیز و البته توهین آمیز «مزخرف» استفاده کنیم و دیگر روز با تکبر بگوییم که افتخار میکنم که در دوره مسئولیت خود در وزارت راه و شهرسازی که بیش از ۵ سال به طول انجامید، حتی یک واحد مسکن برای مردم نساخته ام.

و زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که وقتی تعدادی از هموطنانمان در حادثه قطار کشته شده اند و خانواده های آنان داغدار و عزادار هستند، وزیر راه و شهرسازی جلوی دوربین حاضر شود و با خونسردی و بدون پذیرش مسئولیت وزارت خانه متبوع خود در قبال این حادثه بگوید «همه کشته شده ها بیمه هستند و نگرانی از این بابت نیست»!

زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که در دولتِ اصلاح طلبان، قیمت مسکن در تهران از متری ۳ میلیون به متری ۳۰ میلیون افزایش یابد و رسانه های مدافع این دولت اکنون با هجمه به طرح جهش تولید مسکن، آن را مورد تخریب و تخطئه قرار می دهند.

منبع: سایت خبری تحلیلی مشرق

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول