اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

چگونه تابوی استکبار شکسته شد؟

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: روند تمدن سازی که ما شروع کردیم را نوجوانان و دانش آموزان باید تثبیت کنند و تداوم دهند تا تمام افکار بلند امام خمینی (ره) در جامعه و ابعاد مختلف زندگی مردم، جاری و ساری شود.

چگونه تابوی استکبار شکسته شد؟

حجت الاسلام و المسلمین سید محی‌الدین طاهری در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، پیرامون وقایع 13 آبان در تاریخ نگار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وقتی همه حوادثی را که در ۱۳ آبان، در سالهای مختلف اتفاق افتاده را کنار هم قرار می دهیم، درس مقاومت و ایستادگی می گیریم؛ این که برای دفاع از دین و مکتب و دستورات اسلام، باید ایستاد و مقاومت کرد، شلاق خورد و شهید داد و با مقاومت پشت دشمن زبون را به خاک رسانید.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب هم به قصد قربت برای خدا حرکت کرد و قیام نمود و زندان و شکنجه و تبعید را به جان خرید تا توانست نوزاد تازه متولد شده انقلاب را تربیت و آماده کند و به نظام ساهنشاهی پایان دهد.

تولیت آستان مطهر سید علاءالدین حسین(ع)، همچنین به نقش دانش آموزان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: همان طور که نقش دانش آموزان در قبل از انقلاب بسیار تاثیر گزار و مهم بود و بروز و ظهور آن را در ۱۳ آبان ۵۷ می بینیم، و همان نقش پر رنگ را در پیروزی انقلاب داشتند، در ابقا و تداوم انقلاب هم همان نقش را دارند که با افزایش بصیرت از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی، و مسلح کردن آن ها به سلاح علم و تذهیب، می تواند نقش عظیمی در تداوم انقلاب داشته باشد و از همین الان آنها آماده شوند برای اداره کشور و تکیه بر مسند های مهم.

حجت الاسلام طاهری در مورد رویکرد کلی نظام در چهار دهه ای که از انقلاب می گذرد، گفت: در 40 سالی که از انقلاب می گذرد، در روند  اهداف و آرمان های انقلاب، شاهد رشد و افت هایی بوده ایم که در برخی از بازه های زمانی روند رشد بیشتر بوده و در دوره هایی که دولت ها با ولایت همسو نبودند، شاهد افت بیشتری بوده ایم و آنچه مورد انتظار بوده و می توانست باشد، نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: وی چیزی مثل دوران دفاع مقدس و اداره کردن جنگ تحمیلی ۸ ساله، مثل شهید فهمیده ها و بهنام محمدی ها که از همه چیز گذشتند. همان ها که نتیجه تربیت دینی بودند و بیمه روحی و معنوی بودند، بر خلاف دو دهه اخیر که افت و خیزهایی داشتیم و علت اصلی آن عدم انجام وظیفه توسط آموزش و پرورش بوده که با سند منحوس ۲۰۳۰ از مسیر نظام الهی جمهوری اسلامی دور شد و هنوز هم اثرات آن دیده می شود و امید داریم که آموزش و پرورش به نقش اصلی خود برگردانده شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، به مقوله استکبار ستیزی نیز اشاره ای داشت و در این زمینه گفت: اولین و مهمترین چیزی که در بحث استکبار ستیزی توسط جوانان و نوجوانان کشور، باید به آن توجه کرد، بصیرت و بصیرت افزایی است که متاسفانه در برخی دولت ها چوب لای چرخ آن می کردند و برخی دیگر مثل دولت تدبیر و امید! خوشان چوب لای چرخ بودند؛ فقط برنامه هایی مثل حلقه های صالحین، کمی اثر بخش بود که امیدواریم احیا شوند.

وی افزود: چرا که بصیرت باعث شد نوجوانان و جوانان در دوران انقلاب تابوی استکبار جهانی را با اشغال لانه جاسوسی، در هم بشکنند و ماندگار شوند؛ امروز هم ما نیاز به تابو شکنی داریم، همانطور که تابوی انرژی هسته ای، موسک های نقطه زن و سلول های بنیادی را شکستیم.

حجت الاسلام طاهری، در پایان سفارش هایی نیز به دانش آموزان استان داشت و در این زمینه گفت: توصیه من به نوجوانان و دانش آموزان اینست: اول درس. چرا که آدم بی سواد، بی خاصیت و به درد نخور است و دوم تهذیب؛  الان به جوانان باسواد و اثرگزاری نیاز داریم با توانایی جذب بقیه که با اخلاص بتوانند قدم بردارند و به واسطه خلوص نیت و خودسازی که اثر آن همیشه می ماند و خدا به کارهای آن ها برکت می دهد.

تولیت استان علاالدین حسین یادآور شد: کار تمدن سازی که ما شروع کردیم را نوجوانان و دانش آموزان باید تثبیت کنند و تداوم دهند تا تمام افکار بلند امام خمینی (ره) در جامعه و ابعاد مختلف زندگی مردم، جاری و ساری شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول