اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سرما در اغلب شهرها و بارش برف در ارتفاعات/کولاک و یخبندان در جاده‌های کوهستانی

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا دوشنبه ۱۷ آبان، بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود، همچنین از امروز تا شنبه ۱۵ آبان در بیشتر مناطق کشور دما به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

سرما در اغلب شهرها و بارش برف در ارتفاعات/کولاک و یخبندان در جاده‌های کوهستانی

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در‌باره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش باران گاهی وزش باد و رعد و برق در مناطقی از جنوب و شرق کشور، غرب و جنوب غرب و نوار شمالی کشور، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس داریم.

وی ادامه داد: روز آینده بارش در شمال غرب و شمال شرق کشور تضعیف می‌شود، اما در جنوب و جنوب شرق کشور، استان‌های واقع در امتداد زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز کشور و استان‌های ساحلی خزر بارش‌ها ادامه دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه 15 آبان از شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر کاسته شده ولی در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز کشور، شرق و جنوب شرق و جنوب و استان‌های واقع در امتداد زاگرس بارش‌ها ادامه دارد.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه 16 آبان از میزان بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود و در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور و مرکز کشور بارش داریم.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه 17 آبان در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور و دامنه‌های جنوبی زاگرس بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: در این 5 روز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود، همچنین از امروز تا شنبه 15 آبان در بیشتر مناطق کشور دما به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

ضیائیان گفت: در این مدت با توجه به بارش برف، وزش باد شدید و کاهش قابل ملاحظه دما، کولاک برف، همراه با یخبندان شبانه در جاده‌های کوهستانی امتداد رشته کوه البرز، دور از انتظار نیست.

وی افزود: امروز و فردا در شرق و شمال شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: پنجشنبه و جمعه با توجه به وزش باد نسبتا شدید دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج است.

ضیائیان در باره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 13 و 9 درجه خواهد بود و فردا شب نیز بارش باران و مه رقیق در تهران داریم.

وی اضافه کرد: روز آینده همدان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر و مشهد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر و بجنورد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 33 درجه گرمترین مراکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول