اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تصویب بودجه رژیم صهیونیستی/ خطر انحلال کابینه فعلا رفع شد

پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب طرح بودجه پیشنهادی کابینه جدید این رژیم، ضمن جلوگیری از برگزاری انتخابات مجدد، یک سال دیگر به آنها برای اداره امور فرصت داد.

تصویب بودجه رژیم صهیونیستی/ خطر انحلال کابینه فعلا رفع شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طرح بودجه سال ۲۰۲۲ کابینه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بعد از کش‌وقوس فراوان بامداد جمعه در پارلمان این رژیم (کنست) تصویب شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این طرح بودجه که با حاشیه برتری کم ۵۹ رأی موافق و ۵۶ رأی مخالف به تصویب رسید، یک سال دیگر به کابینه بنت فرصت حضور در قدرت را داد.

در صورتی که این طرح تا تاریخ چهاردهم نوامبر به تصویب نمی‌رسید، پارلمان و کابینه رژیم صهیونیستی به‌صورت خودکار منحل و باید انتخابات سراسری جدیدی در فلسطین اشغالی برگزار می‌شد.

تصویب این بودجه ۱۴۶ میلیارد دلاری در حالی انجام شده که طی سه و نیم سال قبل، عدم تصویب بودجه در کنست به بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی بدل شده و نهایتاً «بنیامین نتانیاهو» را از نخست‌وزیری ساقط کرد.

«منصور عباس» رهبر حزب «فهرست متحد عربی» (رعام) در این‌باره گفت: «برای شهروندان ما این به معنای خبر خوب و امید است. برای اولین بار، یک حزب عربی نقش مهمی در تصویب بودجه و تشکیل ائتلاف داشته است. این مهم است. گامی در روند ادغام سیاسی و استفاده از حق مشارکت شهروندی برداشته می شود و مسئولیت پذیری جمعی به نفع همه شهروندان است».

این در حالی است که شامگاه سه‌شنبه هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو با در دست داشتن پلاکاردها ضمن محکوم کردن ائتلاف کابینه بنت، خواستار سرنگونی آن و انتصاب مجدد نتانیاهو به عنوان نخست وزیر شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول