اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

اعتراض هواداران آلمانی به «نقض حقوق بشر» در قطر +عکس

هواداران اونیون برلین شب گذشته به اتفاقات قطر برای آماده سازی جام جهانی واکنش نشان دادند.

اعتراض هواداران آلمانی به «نقض حقوق بشر» در قطر +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا تیم فاینورد به مصاف اونیون برلین رفت و به برتری 2 بر یک رسید.

در این بازی هواداران آلمانی اونیون برلین بنری در دست گرفتند و به اتفاقات قطر برای آماده سازی جام جهانی 2022 واکنش نشان دادند. آنها بنری با عبارت «جمع فیفا و یوفا مساوی است با جام جهانی قطر 2022 بدون توجه به حقوق بشر» به این جام جهانی انتقاد کردند.

در انتخابی جام جهانی در نوروز سال 1400 در بازی‌های تیم ملی آلمان و تیم ملی نروژ نیز چنین اعتراضاتی از سوی بازیکنان فوتبال شکل گرفت و آنها نیز نسبت به نقض حقوق بشر واکنش نشان دادند. (اینجا بخوانید)

داستان به مدت‌ها پیش بازمی‌گردد که رسانه گاردین در گزارشی عنوان کرد که قطر برای آماده سازی جام جهانی حقوق بشر را نقض کرده و شرایطی اسف بار بر مهاجران و کارگران خود متحمل کرده است. قطر از مهاجرانی از کشورهای هند، نپال، بنگلادش و بخشی از کشورهای آفریقایی برای آماده سازی جام جهانی استفاده کرده و دستمزدی بسیار پایین و شرایط زندگی بسیار ضعیف برای آنها مهیا کرده است. 

گزارش گاردین باعث شد تا موجی از انتقادات و اعتراضات برای کشور قطر به همراه داشته باشد. ضمن اینکه بسیاری هنوز معتقد هستند که قطر با استفاده از پول توانسته میزبان این رقابت شود و در اواسط فصل لیگ‌های اروپایی جام جهانی را برگزار کند. آنها با هشتگ‌هایی مثل بایکوت کردن جام جهانی تصمیم دارند این رقابت در قطر در آذر ماه سال آینده برگزار نشود. 

شب گذشته نیز هواداران آلمانی اونیون برلین به این موضوع واکنش نشان دادند و از بی توجهی فیفا و یوفا به این موضوع گفتند. البته در این بازی سکوها شرایط آرامی نداشت و پلیس آلمان چند هوادار فاینورد را نیز دستگیر کرد. به نقل از اشپیتگل آلمان به دلیل اتفاقات بازی رفت تمرکز ویژه‌ای روی هواداران فاینورد بود و پیش از شروع بازی، پلیس چند نفر را به دلیل آتش زدن مشعل سیگنال و حمله به نیروهای اورژانس دستگیر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول